Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
برنامه‌ریزی برای جلوگیری از خروج سنگ آهن خام
 

برنامه‌ریزی برای جلوگیری از خروج سنگ آهن خام

دوشنبه، 05 اسفند 1392 | Article Rating
وزیر صنعت، معدن و تجارت از توافق ایران و چین برای ایجاد شهرک صنعتی مشترک بین دو کشور خبر داد.
محمدرضا نعمت‌زاده پس از دیدار وزیر بازرگانی چین با اشاره به این‌که ایران و چین در زمینه‌ی ایجاد یک شهرک صنعتی مشترک در خاک ایران به توافق رسیدند، گفت: چون ایران وچین مرز مشترک ندارند، قرار است این شهرک صنعتی در ایران احداث شود که در همین راستا قرار است مکان مناسب برای ایجاد این شهرک تعیین شود.
وی با اشاره به برگزاری پانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و چین گفت: روابط تجاری و صنعتی دو کشور در سال‌های گذشته رو به رشد بوده است. البته میزان صادرات غیرنفتی ایران به چین به دلایلی مانند کاهش صادرات محصولات پتروشیمی و تعهدات ارزی صادر‌کنندگان ایرانی در این مدت کمتر از میزان واردات ایران از چین بوده است.
او با ابراز امیدواری از این‌که با ایجاد شهرک صنعتی مشترک ایران و چین زمینه حضور هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران چینی در ایران فراهم شود افزود: هم‌چنین با توافق فی‌مابین قرار است به زودی نمایشگاه اختصاصی صنایع و صادر‌کنندگان ایرانی در چین برگزار شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره‌ی پیشنهاد ارائه شده به چینی‌ها در زمینه‌ی تولید فولاد خام در مناطق آزاد ایران با استفاده از سنگ آهن ایران گفت: این موضوع درخواست ما از چینی‌ها بوده و بندرعباس مکان مناسبی برای انجام این کار است. امیدواریم به زودی شرایطی فراهم شود که دیگر سنگ آهن خام از ایران صادر نشود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت هم‌چنین با اشاره به قطعی‌شدن گشایش اعتبار سه طرح فولادی استانی گفت: امیدواریم تا پایان امسال ال.سی سایر طرح‌های فولادی باز شود. هم‌چنین در تلاشیم کار گشایش اعتبار دو طرح آلومینومی نیز توسط چینی‌ها تا پایان امسال یا اوایل سال آینده انجام شود.
به گزارش ایسنا، وی حجم مبادلات ایران و چین را در سال 2013 با احتساب نفت 40 میلیارد دلار و بدون احتساب نفت 16 میلیارد دلار اعلام کرد و در پاسخ به سوالی درباره‌ی آخرین وضعیت سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در صنعت خودروسازی ایران توضیح داد: نمی‌توان مشکلات طولانی‌مدت را یک شبه حل کرد. مذاکرات شرکت‌های داخلی خودروسازی و قطعه‌سازی با خارجی‌ها شروع شده و امیدواریم مشکلات بانکی به تدریج حل شود. 
تصاویر
  • برنامه‌ریزی برای جلوگیری از خروج سنگ آهن خام
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها