Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
ظرفیت تولید فولاد استان هرمزگان به 10میلیون تن می رسد
 

ظرفیت تولید فولاد استان هرمزگان به 10میلیون تن می رسد

پنجشنبه، 08 اسفند 1392 | Article Rating
وزیرصنعت،معدن و تجارت گفت: هم اکنون 18واحد صنعتی بزرگ با بیش از 10هزار نفر پرسنل، در استان هرمزگان فعال هستند و سهم این استان از صنایع بزرگ از بسیاری استان های دیگر از جمله تهران نیز بیشتر است.
به گزارش استیل ایران به نقل از فولاد نیوز،محمدرضا نعمت زاده سه شنبه شب در همایش فعالان صنعت فولاد و توسعه دریامحور که با حضور رییس جمهوری در بندرعباس برگزار شد، افزود: 21شهرک و ناحیه صنعتی و 750 واحد صنعتی با 21هزار نفر پرسنل نیز در این استان فعال هستند که نشان دهنده قابلیت های این منطقه است.
وی منطقه ویژه اقتصادی معدنی و صنایع فولاد را نیز یکی دیگر از قابلیت هایی معرفی کرد که جایگاه بزرگی در حوزه صنعت و معدن به این استان داده است.
وی با اشاره به اجرای طرح های فولاد در هرمزگان اظهار داشت :با این طرح ها ظرفیت تولید فولاد استان از سه و نیم میلیون تن به 10میلیون تن افزایش می یابد که برای صادرات آن برنامه ریزی شده است.
به گفته وزیر صنعت ،معدن و تجارت، واحدهای گندله سازی نیز برای تکمیل چرخه تولید فولاد استان پیش بینی شده است تا وضعیت کنونی که صادرات 20میلون تن سنگ آهن خام است ، تغییر کند.
نعمت زاده با اشاره به استقرار دو کارخانه تولید آلومینیوم با مجموع ظرفیت 275هزار تن در استان خاطرنشان کرد:همسایگان ایران ظرفیت تولید آلومینیوم را به یک میلیون تن افزایش داده اند و ایران نیز باید نسبت به توسعه ظرفیت های این بخش اقدام کند.
وی استقرار بزرگترین واحدهای صنعت کشتی سازی در هرمزگان را نیز یکی دیگر از امکانات خاص این استان دانست و یادآور شد، مجتمع کشتی سازی مستقر در هرمزگان هم اکنون توان ساخت کشتی های 800هزار تنی را داشته و ساخت سکوهای نفتی و تعمیر جکاپ ها را نیز انجام می دهد.
نعمت زاده اضافه کرد:امکانات خوبی برای توسعه صنایع دریایی استان وجود دارد و هرمزگان می تواند به قطب صنایع دریایی در عرصه ملی و منطقه ای تبدیل شود. 
تصاویر
  • ظرفیت تولید فولاد استان هرمزگان به 10میلیون تن می رسد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها