Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
افزایش ۲۴ درصدی قیمت برق از اسفند اعمال شد
 

افزایش ۲۴ درصدی قیمت برق از اسفند اعمال شد

شنبه، 10 اسفند 1392 | Article Rating
پس از کش و قوس فراوان بالاخره نرخ جدید برق اعلام شد. براساس گفته‌های وزیر نیرو قیمت برق از ابتدای اسفندماه 24 درصد افزایش خواهد یافت و با این شرایط از ابتدای فروردین قبوض برق با نرخ جدید به دست مردم خواهد رسید.

حمید چیت‌چیان در حاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، بهره‌وری انرژی و مولدهای مقیاس کوچک در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، در این خصوص گفت: براساس مصوبه دولت، افزایش 24 درصدی قیمت برق از ابتدای اسفندماه اعمال می‌شود، اما به‌دلیل اینکه قبض‌های برق هر یک ماه و نیم صادر می‌شوند؛ بنابراین قیمت برق در قبوض سال 92 افزایش 24 درصدی نخواهد داشت.
وزیر نیرو از افزایش ۲۴ درصدی قیمت برق خبر داد و گفت: افزایش قیمت از اسفندماه اعمال می‌شود، اما قبوضی که افزایش قیمت برق در آنها اعمال شده است، فروردین‌ماه ۹۳ به دست مشترکان می‌رسد.
به گفته چیت‌چیان، با توجه به مصوبه اخیر هیات وزیران، قبوض فروردین‌ماه مشترکان با اعمال افزایش قیمت صادر خواهد شد.
وزیر نیرو در حالی از افزایش قیمت برق از ابتدای اسفندماه خبر می‌دهد که معاون وی، ابلاغ مصوبه دولت را مربوط به بهمن‌ماه دانسته و از اعمال قیمت جدید برق برای این دوره خبر می‌دهد.معاون وزیر نیرو در واکنش به اظهارات مطرح شده مبنی بر افزایش قیمت بدون اطلاع‌رسانی نیز به خبرگزاری «تسنیم» گفت: اینکه گفته شود بدون اطلاع‌رسانی بوده، حرف نادرستی است.
علیرضا دائمی اظهار کرد:‌ طبق مصوبه ابلاغی دولت متوسط نرخ مصرف هر کیلووات ساعت برق از 43 تومان به 53 تومان افزایش یافته و این افزایش قیمت از اول بهمن‌ماه سال‌جاری اجرایی شد.وی افزود: حدود 10 ماه پیش مجلس در جریان تصویب بودجه سال 92، افزایش 38 درصدی قیمت برق و دیگر حامل‌های انرژی را تصویب کرد و بیش از پنج ماه است که بحث تعدیل قیمت برق و حامل‌های انرژی در دولت مطرح است.
معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه وزیر نیرو و معاونان وی بارها در نشست‌های خبری و مصاحبه‌های خود در پنج ماه گذشته دلایل لزوم افزایش نرخ آب و برق را به اطلاع مردم رسانده‌اند، گفت: با در نظر گرفتن اینکه افزایش قیمت برق مصرفی از ابتدای سال به‌عنوان قانون ابلاغ شده بود و بارها نیز در این خصوص از سوی مسوولان صحبت شد، طرح این مساله که افزایش قیمت برق بدون اطلاع‌رسانی قبلی بوده، حرفی نادرست است.
دائمی با بیان اینکه افزایش 24درصدی قیمت برق در قبوض جدیدی که برای این دوره صادر می‌شود لحاظ خواهد شد، اذعان کرد: این افزایش قیمت به‌صورت پلکانی دیده شده تا کسانی که زیر الگوی مصرف، برق را مصرف می‌کنند هزینه کمتری بپردازند و کسانی که بالای الگوی مصرف به مصرف برق اقدام می‌کنند هزینه بیشتری پرداخت کنند.
تصاویر
  • افزایش ۲۴ درصدی قیمت برق از اسفند اعمال شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها