Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

افزایش صادرات نفت در چهارمین ماه متوالی

شنبه، 10 اسفند 1392 | Article Rating
صادرات نفت ایران در ماه فوریه در چهارمین ماه متوالی افزایش یافت و به ۱.۳ میلیون بشکه در روز رسید که این رقم ۱۰۰ هزار بشکه در روز بیشتر از ماه قبل آن بوده است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، آمار تحرک نفتکش ها نشان می دهد صادرات نفت ایران در ماه فوریه برای چهارمین ماه متوالی افزایش داشته است. این نشان می دهد که کاهش تحریم ها بر تهران در ترمیم میزان صادرات نفت این کشور موثر بوده است.

به گفته یک منبع آگاه، این افزایش حدود 100 هزار بشکه در روز بوده است. بدین ترتیب میزان صادرات نفت این کشور در ماه فوریه حداقل به 1.30 میلیون بشکه در روز می رسد.

افزایش صدور نفت ایران پس از انعقاد توافق هسته ای ژنو بین ایران و گروه 1+5 اتفاق می افتد. به گفته منابع صنعتی این افزایش موجب بهبود حس موجود در بازار شده و حس ابهامی که خریداران دارند را کاهش داده است.

یک منبع دیگر نزدیک به حمل و نقل نفت ایران گفت محموله های اضافه شده در ماه فوریه به کشورهای سوریه و کره جنوبی ارسال شده اند. دو محموله در آبهای اندونزی تخلیه شده اند؛ مکانی که ایران گاهی از آن برای انتقالات کشتی به کشتی استفاده می کند.

وی اضافه کرد: «در حالی که معمولا در ماه فوریه کاهش صادرات نفت اتفاق می افتد، ما شاهد افزایش صادرات نفت (ایران) به سوریه بوده ایم.»

فروش نفت ایران به دو مشتری عمده اش یعنی چین و هند، در سطح قبلی باقی مانده است.

بر اساس این گزارش افزایش مداوم صادرات نفت ایران و بهبود میزان صادرات نفت لیبی می تواند بر قیمت های نفت در سال 2014 تاثیر منفی بگذارد. با این حال، تا کنون افزایش صادرات نفت ایران چندان چشمگیر نبوده و میزان تولید این کشور نیز نسبت به زمان قبل از تحریم ها بسیار پایین است.

مارک والاس، مدیر گروه اتحاد علیه ایران هسته ای، که طرفدار تشدید تحریم ها علیه تهران است گفت: «دولت اوباما گفته که کاهش تحریم ها تنها 6 تا 7 میلیارد دلار نصیب ایران خواهد کرد، اما افزایش فروش نفت ایران به تنهایی بیش از 4 میلیارد دلار درآمد جدید عاید ایران می کند.»

وی افزود: «اگر صادرات نفت ایران از الان تا ماه جولای ثابت باقی بماند، این کشور بیش از 4 میلیارد دلار درآمد اضافه پس از توافق ژنو کسب می کند. البته این علاوه بر سایر منافع اقتصادی ای است که از قِبل کاهش تحریم ها در حوزه های پتروشیمی، خودرو و فلزات گرانبها نصیب ایران می شود.»
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها