Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت جهانی طلا ۱۶ دلار کاهش یافت

شنبه، 10 اسفند 1392 | Article Rating
در حالی که نگرانی ها از وضعیت اقتصادی آمریکا و همچنین تحولات اوکراین بر بازار طلا سایه افکنده است در معاملات امروز جمعه، قیمت هر اونس طلا به ۱۳۲۹ دلار رسید که این رقم نسبت به اوج قیمت‌ها در روز چهارشنبه ۱۶ دلار کاهش داشته است.

به گزارش تسنیم، با وجود ادامه نگرانی ها در مورد روند اقتصاد آمریکا و ناآرامی ها در اوکراین، قیمت جهانی طلا امروز اندکی کاهش یافت.

قیمت طلا از ابتدای سال 2014 با افزایش 10 درصدی مواجه شده است و طی روزهای اخیر با عبور از مرز 1340 دلار به بالاترین رقم طی 4 ماه گذشته رسیده بود.

کارشناسان با اشاره به عدم مشاهده خریدهای فیزیکی قوی می گویند بعید است افزایش قیمت های اخیر پایدار بماند. این در حالی است که پیش بینی تداوم تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو آمریکا نیز در کاهش جذابیت بازار طلا موثر بوده است.

بر اساس این گزارش، قیمت طلا امروز نسبت به روز قبل 3 دلار کاهش یافت و به 1329 دلار در هر اونس رسید. قیمت طلا از بالاترین قیمت ثبت شده در این هفته یعنی 1345 دلار که در روز چهارشنبه به ثبت رسید 16 دلار کاهش داشته است.

پیتر فانگ، تحلیلگر بازار طلا در این باره به رویترز گفت: «بازار فیزیکی در هنگ کنگ همچنان بسیار کند است و من نمی توانم هیچ گونه علاقمندی جدید به خرید را مشاهده کنم.»

تفاوت قیمت شمش طلا در هنگ کنگ نسبت به قیمت های بازار لندن از یک دلار و 70 سنت هفته گذشته به یک دلار کاهش یافته که واکنشی است به کاهش تقاضا از سوی چین.

جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا روز پنجشنبه گفت، ظاهرا سرمای غیرمعمول زمستان امسال عامل آمارهای ضعیف اقتصادی اخیر در آمریکا بوده است.

اظهارات وی نشان می دهد که فدرال رزرو به تعدیل سیاست محرک پولی خود ادامه خواهد داد.

سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو، موجب تزریق پول به بازار کالاهای مختلف و از جمله بازار طلا و افزایش قیمت فلز زرد شده است.

افزایش پیش بینی نشده سفارش کالاهای بادوام در آمریکا به استثنای کالاهای بخش حمل و نقل، یکی از عواملی بوده که تمرکز سرمایه گذاران بر افزایش ناآرامی ها در اوکراین را بر هم زده است.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها