Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

تجارت۴۰ میلیارد دلاری ایران و چین

یکشنبه، 11 اسفند 1392 | Article Rating
رئیس کل سازمان توسعه تجارت گفت: در حال حاضر ایران و چین با احتساب صادرات نفت خام حدود 40 میلیارد دلار مبادلات تجاری دارند و برای رسیدن به هدفگذاری 200 میلیارد دلاری باید شرکت‌های مشترک تأسیس شود.
 
به گزارش فارس، ولی‌الله افخمی در نشست همکاری‌های اقتصادی ایران و چین اظهار داشت: حجم مبادلات ایران و چین در سال 2013، 15.5 میلیارد دلار بوده است که سهم ایران 7 میلیارد دلار و سهم چین 8.5 میلیارد دلار است. همچنین با احتساب صادرات نفت رقم مبادلات تجاری بین دو کشور 40 میلیارد دلار بوده است که نسبت به سال قبل از آن رشد قابل توجهی داشته است.

وی افزود: این ارقام با حجم 200 میلیارد دلاری که رؤسای جمهور دو کشور در سال آینده هدفگذاری کرده‌اند فاصله زیادی دارد لذا برای رسیدن به رقم‌های بالاتر و هدفگذاری انجام شده باید سرمایه‌گذاری و تشکیل شرکت‌های مشترک توسعه پیدا کند.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت گفت: جذب سرمایه‌گذاری در صنایع فولاد، صنایع معدنی، صنایع هایتک، خودرو، صنایع پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی، حمل و نقل، شیلات و کشاورزی در دستور کار ما قرار دارد و اینها زمینه‌هایی است که شرکت‌ها می‌توانند در آنها سرمایه‌گذاری کنند.

معاون وزیر صنعت گفت: چین از بزرگترین واردکنندگان خدمات در جهان است و سالیانه 240 میلیارد دلار واردات خدمات فنی و مهندسی، حمل و نقل، گردشگری و سایر خدمات تجاری را دارد.

افخمی گفت: کشور چین در برنامه توسعه خود برای ارتقای کیفی و کمی تا سال 2017 پروژه‌هایی دارد که شرکت‌های ایرانی می‌توانند در آنها فعال شوند.

وی افزود: کشور چین سومین مصرف‌کننده بزرگ دنیا بوده و رشد اقتصادی پایداری دارد.

معاون وزیر صنعت گفت: کشور چین برای افزایش رفاه خود تغییر جهت در تجارت داده و در جهت افزایش واردات قرار گرفته است همچنین ایران به لحاظ استراتژیک در خاورمیانه از قدرت‌های اصلی به حساب می‌آید و برنامه مهمی برای توسعه روابط دارد.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها