Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

تحقق ۷۵درصدی درآمد گمرک در سال جاری

شنبه، 17 اسفند 1392 | Article Rating
رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه ۷۵۰۰ میلیارد تومان از درآمد ۱۰ هزار میلیاردی گمرک تا پایان سال محقق می‌شود،‌ گفت: حقوق گمرکی جدید با رویکرد اقتصاد مقاومتی در روزهای آینده ابلاغ می‌شود.

مسعود کرباسیان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تغییر نرخ ارز در بازار و تاثیر آن بر روی کالاهای وارداتی اظهار داشت: ارزش افزوده و نرخ تعرفه و عوارض از مباحثی است که می‌تواند تاثیر مستقیم روی تورم کالاهای وارداتی داشته باشد.

رئیس کل گمرک ایران افزود: تورم وارداتی کالاها هنوز مشخص نشده و نمی‌توان گفت تا چه میزان در تورم تاثیر‌گذار خواهد بود و تعیین تعرفه بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی در خصوص سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و چگونگی اعمال آن در بحث واردات و صادرات تصریح کرد: یکی از مهمترین مباحثی که در این سیاست‌ها مشاهده می‌شود مربوط به صادرات و ترانزیت کالا و توسعه تجارت خارجی حمایت از تولید داخل و شفاف‌سازی اطلاعاتی است.

کرباسیان از دیگر اقدامات در این راستا را حمایت تعرفه‌ای از تولیدات داخل دانست و گفت: اگر نتوان تعرفه مناسب تدوین کرد یا اینکه مجوز ورود را ببندیم و نتوان تعادلی در این بحث ایجاد کرد تولید با مشکل مواجه خواهد شد.

 رئیس کل گمرک ایران گفت: به دنبال رفع موانع تولید و نیز تکیه بر توان صادراتی داخل هستیم و نباید با ضوابط دست‌و پاگیر مانع از حرکت و رونق کار شویم.


وی در پاسخ به اینکه چه زمانی بازنگری در تعرفه‌ها در سال آینده نهایی می‌شود و با چه رویکردی خواهد بود بیان داشت تا پایان سال حقوق و تعرفه‌های گمرکی ابلاغ خواهد شد و علت این است که مردم باید برای سال بعد خود برنامه‌ریزی کرده و دچار تنش نشوند، زیرا تعرفه و سیاست‌گذاری این بخش ناشی از بودجه است.

کرباسیان در پاسخ به این سوال که تا پایان سال چه میزان از درآمدهای گمرک محقق خواهد شد، تصریح کرد: در حال حاضر 7 هزار میلیارد تومان درآمد گمرک بوده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به 7500 میلیارد تومان برسد.

وی تاکید کرد: قطعا درآمد 10 هزار میلیاردی سال جاری محقق نمی‌شود و همین آمار نیز نسبت به سال‌های آینده رشد دارد.

به گفته رئیس کل گمرک ایران قطعا سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حقوق گمرک و تعرفه برای حمایت از تولید داخل و صادرات لحاظ خواهد شد. 
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها