Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 از گشایش اعتبار بانک های عامل برای فولاد سازان خبری نیست
 

از گشایش اعتبار بانک های عامل برای فولاد سازان خبری نیست

ﺳﻪشنبه، 20 اسفند 1392 | Article Rating

حمید رضا طاهری زاده، نائب رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در نشست خبری این انجمن اظهار داشت: موضوع تامین قطعات یدکی واحدهای نورد فولاد موجب شد که دولت به منظور حمایت از این بخش نسبت به صدور مصوبه اقدام کرد که برپایه آن با گشایش ال سی 30 درصدی مشکل برطرف شود، اما تاکنون بانک های عامل از انجام آن طفره رفته اند.
وی یادآور شد: فولاد سازان تمام اسناد و مدارک مربوطه را به بانک های عامل ارائه دادند و باوجود آنکه بدهی معوق نیز ندارند، اما گشایش ال سی 30 درصدی صورت نگرفته است.
طاهری زاده در بخش دیگری از این نشست خبری افزود: براساس بخشنامه ای که در 16 آذر ماه سال جاری صورت گرفت، کارخانه های صنعتی که مواد اولیه مورد نیازشان را قبل از سی ام آذر 1390 از گمرک ترخیص کرده باشند می توانند، از ارز مرجع برخوردار شوند که این بخشنامه را بانک ها عمل نکردند.
به گفته وی، به منظور حمایت از صنعت فولاد مقرر شده بود، تعرفه های گمرکی برای واردات فولاد تا دو درصد تعدیل که اواخر امسال به چهار درصد افزایش یافت و پیامد این امر افزایش قیمت هر کیلوگرم فولاد از یک هزار و 600 به یکهزار و 700 تا 750 تومان برسد.
طاهری زاده یادآور شد: البته کاهش نرخ ارز و افزایش تولید موجب شد تا قیمت هر کیلوگرم فولاد در سال جاری از دو هزار و یکصد تومان تومان به یکهزار و 750 تومان برسد.
وی، درباره اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه ها، گفت: دولت قرار بود بابت بهینه سازی مصرف انرژی واحد های فولادسازی تسهیلاتی بدهد که تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نگرفته است.
کارشناسان پیش بینی کردند که در نیمه نخست سال 1393 نیز روند کاهش مصرف فولاد در کشور تداوم داشته باشد.
پیش از این گفته شده بود، ظرفیت فولادسازی در سال جاری به رقم 25 تا 30 میلیون تن خواهد رسید و میزان تولید نیز از سطح 20 میلیون تن خواهد گذشت.
آمار تولید محصولات فولادی در 10 ماهه منتهی به دی ماه امسال رقم 14 میلیون تن را ثبت کرد
تصاویر
  •  از گشایش اعتبار بانک های عامل برای فولاد سازان خبری نیست
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها