Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
روند رو به رشد در انتظار صنعت فولاد
 

روند رو به رشد در انتظار صنعت فولاد

ﺳﻪشنبه، 20 اسفند 1392 | Article Rating
احمد خوروش عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: صنعت فولاد ایران چنانچه از تسهیلات بانکی متناسب بهره مند باشد و با هزینه های غیرمتعارف از جمله نیروی انسانی تحمیلی مواجه نشود، می تواند به رشد خود تداوم بخشد.
احمد خوروش در یک نشست خبری، افزود: هدف پیش بینی شده در افق 1404 برای صنعت فولاد که ظرفیت سازی به میزان 55 میلیون تن است، با احتساب مزیت های این بخش طراحی شده، اما در شکل اجرایی دشواری هایی را با خود دارد.
وی اظهار داشت: پویا ساختن اقتصاد کشور در کنار مزیت معادن غنی و نیروی انسانی ماهر در بخش فولاد اثرگذار است، اما به شکل مطلوب از مزیت ها نتوانسته ایم بهره گیری کنیم.
خوروش اضافه کرد: شکل گیری کنسرسیوم ها در بخش فولادسازی با حمایت دولت نقش کلیدی خواهد داشت، هرچند استفاده از قراضه به منظور تامین نیاز فولادسازان به عنوان یک برنامه جدی باید دنبال شود.
وی ایجاد کارگروه ویژه برای رسیدگی به نیازهای صنعت فولاد مرکب از نمایندگان دولت و بخش خصوصی را مهم خواند و گفت: انتظار می رود دولت زیرساختهای لازم را برای تحقق بخشی اهداف این بخش فراهم سازد.
خوروش رشد 30 درصدی صادرات محصولات فولادی در 10 ماهه سال جاری را به عنوان یک قابلیت فولادسازان کشور اعلام کرد و گفت: دولت نسبت به بسترسازی برای تحقق اهداف صادراتی اقدام نماید.
آمارهای جهانی حاکی است، فولادسازان دنیا اکنون 1.5 میلیارد تن تولید دارند که ایران با سهم یک درصدی در سطح جهان در جایگاه پانزدهم قرار دارد.
گفته می شود حدود یک میلیون نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در بخش فولاد کشور مشغول به کار هستند.
خوروش یادآور شد: بخش خصوصی به دنبال ایجاد واحدهای فولادسازی پرهزینه نمی رود، بلکه از واحدهای مقرون به صرفه استقبال می کند و دولت در این ارتباط باید کمک کند.
قرار است هفت طرح فولادی که از سال 1385 آغاز شده با تامین مالی 1.8 میلیارد دلاری یک شرکت چینی در سال 94 تکمیل شود.
تصاویر
  • روند رو به رشد در انتظار صنعت فولاد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها