Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

صادرات نفت ایران به ۱.۴۱ میلیون بشکه در روز افزایش یافت

شنبه، 24 اسفند 1392 | Article Rating
بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، صادرات نفت ایران در ماه های ژانویه و فوریه به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۳ تاکنون رسید.

به گزارش استیل ایران به نقل از پرس تی وی، بر اساس گزارش ماهیانه آژانس بین المللی انرژی که در روز جمعه منتشر شد، صادرات نفت خام ایران، شامل میعانات، در ماه های ژانویه و فوریه به 1.41 میلیون بشکه در روز رسید.


آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد، این افزایش عمدتا به دلیل «فروش میعانات به مشتریان آسیایی» اتفاق افتاده است. در این گزارش همچنین آمده است: «واردات نفت ژاپن و کره جنوبی از ایران از ایران افزایش یافته است.»

بر اساس این گزارش، ترکیه واردات خود از ایران ار در ماه گذشته افزایش داده، و صادرات نفت به سوریه نیز اندکی افزایش یافته است.

این افزایش پس از انعقاد توافق هسته ای ژنو بین ایران و گروه 1+5 اتفاق افتاده است. این توافق از روز 20 ژانویه اجرایی شده است.

بر اساس توافق ژنو، 6 قدرت جهانی موافقت کردند که بخشی از تحریم ها علیه ایران کاهش یابد و در مقابل تهران بخش هایی از فعالیت های هسته ای خود را در طی این دوره شش ماهه محدود سازد. همچنین توافق شد تا تحریم دیگری علیه ایران در این بازه زمانی اعمال نشود.

در آغاز سال 2012، آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم های جدیدی را علیه بخش نفت و خدمات مالی ایران وضع کردند تا دیگر کشورها را از خرید نفت ایران و همکاری با بانک مرکزی این کشور بازدارند.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها