Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
مذاکره غول فولادی هند در تهران
 

مذاکره غول فولادی هند در تهران

شنبه، 24 اسفند 1392 | Article Rating
شرکت تاتا هند برای همکاری های بلند مدت، سرمایه گذاری و اجرای پروژه در بخش فولاد و انرژی ایران اعلام آمادگی کرد.

 روسای امور توسعه روابط تجاری و نیز بخش استراتژیک گروه تاتا همراه با سفیر هند در ایران در جلسه مشترک با رییس هیات عامل این سازمان از علاقمندی آن شرکت برای ایجاد روابط در بخش فولاد و انرژی خبر دادند.

در این نشست ماذو کانان (Madhu Kannan)رییس گروه توسعه تجارت و امور عمومی و عضو شورای اجرای گروه تاتا تصریح کرد:‌ در این حوزه ها به دنبال یافتن شریک ایرانی برای انجام پروژه و فعالیت های بلند مدت هستیم.

همچنین خانم جاناکی چائوذری (Janaki Chaudhry) رییس بخش استراتژی گروه تاتا اظهار داشت:‌ تاکنون شرکایی در ایران برای انجام امور سرمایه گذاری و انجام پروژه نداشته ایم اما به دنبال ایجاد چنین زمینه همکاری با طرف های ایرانی هستیم.

رییس هیات عامل ایمیدرو نیز با برشمردن پتانسیل های همکاری های در بخش معدن و صنایع معدنی ایران گفت: توسعه صنعت فولاد و ایجاد نیروگاه های جدید برای تامین بر ق مورد نیاز این صنعت یکی از اولویت های ایمیدرو در بخش فولاد به شمار می آید. مهدی کرباسیان در این جلسه که معاون معدنی و مدیر بخش تامین مالی ایمیدرو و‌ مدیر عامل شرکت ملی فولاد نیز حضور داشتند در عین حال تصریح کرد:‌ همکاری های گروه تاتا در بخش معدن و صنایع معدنی می تواند در سه بخش سرمایه گذاری مشترک،‌ توسعه صنعت فولاد و نیز امور معادن و اکتشاف شکل گیرد.

وی تشکیل شرکت های مشترک سرمایه گذاری برای اجرای طرح های متنوع بخش معدن و صنایع معدنی همچون فولاد،‌ سرب و روی ،‌ زغالسنگ و کک متالورژی، آلومینیوم،‌ ‌تیتانیوم و ... را یکی از گزینه های پیش رو دانست.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به امکانات زیربنایی و بندری منطقه ویژه صنایع معدنی خلیج فارس افزود: دو برابر کردن ظرفیت تولید فولاد در این منطقه و رسیدن به ظرفیت 10 میلیون تنی یکی دیگر از همکاری های ایمیدرو و گروه تاتا می تواند باشد. به گفته رییس هیات عامل ایمیدرو فعالیت در بخش اکتشاف در مناطق سراوان تا چابهار استان سیستان و بلوچستان از دیگر پتانسیل های همکاری دو طرف به شمار می آید.

رییس بخش توسعه روابط تجاری و عمومی گروه تاتا نیز با اشاره به توانمندی های این گروه در صنعت فولاد اظهار داشت: در سال آینده میلادی دو کارخانه بزرگ فولاد راه اندازی خواهیم کرد و آماده ایم طرح های مشابهی در ایران اجرا کنیم.

شرکت تاتا که در سال 1868 میلادی(146 سال پیش) در بمبئی تاسیس شد بعدها با توسعه فعالیت ها به گروه تاتا تغییر نام داد. این گروه در 7 بخش مختلف از جمله فولاد،‌ انرژی ،‌ خودرو، شیمیایی،‌ ارتباطات،‌خدمات مشاوره ای و ... فعالیت می کند و با 100 شرکت زیرمجموعه در 80 کشور دنیا حضور دارد. تاتا استیل به عنوان یکی از شاخه ای اصلی این گروه، دوازدهمین تولیدکننده بزرگ تولید فولاد در جهان است. درآمد تاتا استیل در سال 2012 به بیش از 24 میلیارد دلار رسید. 
تصاویر
  • مذاکره غول فولادی هند در تهران
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها