Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
5 میلیون تن کمتر از ظرفیت اسمی فولاد تولید می کنیم
 

5 میلیون تن کمتر از ظرفیت اسمی فولاد تولید می کنیم

یکشنبه، 25 اسفند 1392 | Article Rating
مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان از محقق شدن اهداف فولاد مبارکه طی یک سال گذشته خبر داد.
بهرام سبحانی اظهار داشت: در زمینه تولید فولاد تمامی اهداف این شرکت با توجه به برنامه ‌ریزی‌های انجام شده 100 درصد محقق شد و ما طی این مدت در سه مجموعه مجتمع فولاد مبارکه، صبا و هرمزگان شاهد 7.5 میلیون تن تولید انواع محصولات فولادی بوده‌ایم که امیدوار هستیم در سال آینده این رقم، با وجود پرسنل متخصصی که در اختیار داریم افزایش قابل توجهی داشته باشد.
وی افزود: البته تا پایان سال جاری شرکت‌های دولتی و خصوصی تولیدکننده فولاد خام موفق به تولید 15 میلیون تن فولاد خام خواهند رسید، به‌طوری که ظرفیت اسمی ثبت شده تولید این محصول بیش از 20 میلیون تن است.
وی گفت: در مجموع محصولات تولید شده در فولاد مبارکه در سه بخش دسته‌بندی می‌شوند که می‌توان در بخش آهن، آهن اسفنجی و گندله آهن اسفنجی، در بخش فولادسازی شمش فولاد و در بخش نورد، نورد ورق گرم و سرد، قلع اندود و گالوانیزه رنگی اشاره کرد.
سبحانی در ادامه افزود: با توجه به اینکه طی سال جاری بحث تامین نیازهای داخلی در زمینه خطوط تولید صنایعی همچون خودروسازی، لوله پروفیل، لوازم خانگی و بقیه کالاهای صنعتی وجود داشت،اما همچنان در بخش صادرات شاهد رشد خوبی بوده‌ایم، به طوری که میزان صادرات طی یک سال گذشته به بیش از 1 میلیون تن رسیده است.
به گفته مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان ؛ تولید جهانی فولاد خام در دنیا بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تن است که در این میان سهم تولید جمهوری اسلامی ایران حدود یک درصد است.
وی افزود: جایگاه ایران در سطح دنیا 15 بوده جایگاه کشور چین با 790 میلیون تن فولاد در رتبه نخست قرار دارد.
به گفته سبحانی، تولید 55 میلیون تن فولاد نیازمند 80 میلیون تن کنسانتره سنگ آهن است.
وی در ادامه گفت: صنعت فولاد در واحد‌های بزرگی نظیر فولاد هرمزگان، فولاد مبارکه، ذوب آهن و فولاد خوزستان از نظر تکنولوژی تولید به روز رسانی شده و مصرف انرژی در واحد‌های بزرگ فولادی در حد استانداردهای جهانی است. 
تصاویر
  • 5 میلیون تن کمتر از ظرفیت اسمی فولاد تولید می کنیم
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها