Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

طلای جهانی در مرز 1384 دلار

دوشنبه، 26 اسفند 1392 | Article Rating
هر اونس طلا در بازارهای جهانی به علت تنش‌های اوکراین در اطراف بالاترین رقم در 6 ماه اخیر در حال نوسان است و به 1383.72 دلار رسید.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، به دنبال کاهش ارزش اوراق بهادار به علت الحاق کریمه به روسیه پس از انجام همه‌پرسی و تشدید تنش‌ها میان مسکو و غرب، طلا در اطراف بالاترین رقم خود در 6 ماه اخیر در حال نوسان است.

تشدید تنش‌های ژئوپلتیکی و نگرانی از کند شدن رشد اقتصادی که سبب کاهش تقاضا برای این فلز گران‌بها شد، قیمت طلا را در سال جاری 15 درصد افزایش داده است.

هر اونس طلا در ساعات اولیه معاملات امروز به 1391.76 دلار یعنی بالاترین رقم از 9 سپتامبر، رسید اما در لحظه انتشار این خبر با 80 سنت افزایش نسبت به روز گذشته 1383.72 دلار معامله شد.

دیک پون تحلیلگر بازار طلا در هنگ‌کنگ گفت: فضای سیاسی در رابطه با اوکراین بسیار نفش افزایشی و تقویت‌کننده برای طلا دارد و تا مدتی ادامه خواهد یافت. من فکر می‌کنم که سخت نیست در هفته‌های آتی قیمت‌ها به 1500 دلار در هر اونس برسد.

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه‌گذاری با پشتوانه طلا در جهان روز جمعه 3.29 درصد افزایش یافت و به 816.59 دلار رسید
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها