Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

نفت کمتر از ۱۰۶ دلار شد

دوشنبه، 18 فروردین 1393 | Article Rating
با کاهش نگرانی ها نسبت به اختلال در عرضه نفت لیبی قیمت جهانی نفت در معاملات امروز کاهش یافت و به ۱۰۵ دلار و ۹۵ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش تسنیم، در حالی که نگرانی ها در مورد اختلال در عرضه پس از موافقت شورشیان لیبی با پایان دادن تدریجی به محاصره 8 ماهه 4 بندر صدور نفت در شرق این کشور، کاهش یافته است، قیمت نفت برنت پس از 2 روز افزایش، امروز کاهش یافت و به زیر 106 دلار رسید.

پیشرفت قابل توجه در لیبی در زمینه پایان یافتن تعطیلی بنادر صدور نفت این کشور، در حال برطرف کردن برخی نگرانی های موجود در بازار در زمینه عرضه است.
سرمایه گذاران اکنون در انتظار جزئیات حجم صادرات نفت لیبی هستند، در حالی که میزان تقاضا برای بنزین در آمریکا را جهت ارزیابی چشم انداز نفت نیز برآورد می کنند.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت برنت که هفته گذشته را با 1.3 درصد کاهش به پایان برده بود، امروز با 77 سنت کاهش به 105 دلار و 95 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز که هفته گذشته اولین کاهش هفتگی خود در سه هفته اخیر را به ثبت رسانده بود، امروز 26 سنت کاهش یافت و به 100 دلار و 88 سنت رسید.

تتسو اموری، تحلیلگر بازار نفت در این باره به رویترز گفت: «قیمت نفت و به خصوص نفت برنت، تنها در صورتی تحت فشار قرار خواهد گرفت، که صادرات نفت لیبی به بالای یک میلیون بشکه در روز افزایش یابد.» وی افزود: «اگر میزان صادرات نفت لیبی کمتر از این مقدار باشد، کاهش قیمت محدود خواهد بود.»

بنادر زوئتینا و حریقای که در اختیار شورشیان فدرالیست لیبی قرار دارند، به صورت فوری بازگشایی خواهند شد، در حالی که بنادر بزرگتر، یعنی راس لانوف و اس سیدر، در طی 2 تا 4 هفته آینده و پس از انجام گفت و گوهای بیشتر، بازگشایی خواهند شد.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها