Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
طرح‌های هفتگانه فولاد اجرایی خواهد شد
 

طرح‌های هفتگانه فولاد اجرایی خواهد شد

دوشنبه، 18 فروردین 1393 | Article Rating
معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام كرد: 11 هزار میلیارد ریال اعتبار در سال 92 به طرح‌های نیمه تمام این سازمان تخصیص داده شد كه بیش از نیمی از این رقم مربوط به 6 ماه دوم سال بود.
کرباسیان گفت: با تلاش‌های انجام شده به جز 2 یا 3 مورد، ایمیدرو طرح متوقف شده‌ای ندارد و اكنون اجرای بسیاری از طرح‌های نیمه تمام این سازمان را بخش خصوصی به عهده گرفته كه از این جمله طرح‌های هفتگانه فولاد استانی است كه با مشاركت 65 درصدی بخش خصوصی و 35 درصدی ایمیدرو اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به استقبال شركت‌های خارجی صاحب نام و حضور كشورهای مطرح برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های صنعتی و معدنی ایران اظهار کرد: برخی طرح‌ها مانند الكترود گرافیتی، پروده 4 طبس و نفلین سینیت كه از سال‌های گذشته متوقف مانده بود، قرار است توسط شركت‌های معتبر اروپایی و آسیایی اجرا شود.
كرباسیان در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اشاره كرد و گفت: برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، سازمان‌های توسعه‌ای مانند ایمیدرو باید به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرند.
رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح كرد: برای اینكه ایران در ردیف كشورهای قدرتمند اقتصادی جهان قرار گیرد، علاوه‌بر استفاده بهینه از منابع خدادادی، باید نظم و انضباط كاری داشته باشیم و در مسیر شعار امسال حركت كنیم.
كرباسیان با بیان اینكه در اقتصاد مقاومتی، سرمایه‌گذاری و تولید باید مورد حمایت قرار گیرد، گفت: بخش معدن كشور دارای ظرفیت‌های فراوانی است و توجه به بخش معدن در مقطع فعلی در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی است.
وی با اشاره به اینكه با اقتصاد مقاومتی می‌توان به خوبی از بحران‌ها عبور كرد، افزود: بخش معدن به خارجی‌ها نیاز ندارد، دارای ارزش افزوده فراوانی است و میزان اشتغالزایی آن نسبت به سایر بخش‌ها بیشتر است.
كرباسیان ادامه داد: ایمیدرو در این برهه نقش مهم و ویژه‌ای برای توسعه اقتصاد كشور دارد و همه ما باید با كار و تلاش بیشتر برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی گام برداریم.
تصاویر
  • طرح‌های هفتگانه فولاد اجرایی خواهد شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها