Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
فاصله گرفتن فولاد از مسیر صعودی
 

فاصله گرفتن فولاد از مسیر صعودی

چهارشنبه، 20 فروردین 1393 | Article Rating
پس از سه روز رشد متوالی قیمت‌ها در بازار آهن، سرانجام روز گذشته قیمت‌ها به ثبات رسید و تاحدودی متعادل شد.
فروکش کردن تب خریدهای انباری که تا پیش از این به واسطه واکنش به یکسری اخبار از جمله اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده بود، کاهش قیمت شمش بلوم در بنادر کشور به واسطه ورود یک محموله 15 هزار تنی از این محصول و در نهایت نبود خریدهای مصرفی در بازار فولاد از جمله مواردی بوده‌اند که روز سه شنبه موجب ثبات و بعضا کاهش نرخ برخی آهن آلات موجود در بازار شدند.
البته معامله گران بازار، تحویل محموله‌های تیرآهن و میلگردی را که پیش از سال جدید از طریق بورس کالا خریداری شده و هم اکنون یا در روزهای آتی راهی بازار مصرف می‌شوند در روند قیمت‌های روز گذشته بی‌تاثیر نمی‌دانند. بنا بر آمار موجود در سایت بورس کالای ایران، در طول اسفند ماه سال 92 بالغ بر 379 هزار و 60 تن مقاطع اعم از میلگرد و تیرآهن ذوبی خریداری شده که موعد تحویل برخی از آنها مربوط به اواخر این ماه و بعضی دیگر پایان فروردین ماه سال جاری بوده است.
فولادسازان خصوصی هم در طول این ماه حجم نسبتا زیادی از تولیدات مقاطع خود را از مسیر بورس کالا فروختند که زمان تحویل بخش اعظمی از آنها پس از پایان تعطیلات نوروز بوده است. بنابراین تحت این شرایط و در حالی که سمت تقاضای واقعی فولاد یا همان بخش مصرف در صنایع پایین دست، فاقد هرگونه تحرک روبه رشد است، بازار فولاد اشباع از انواع محصولات فولادی شده و قیمت‌ها چاره‌ای به جز ثبات و دوری از تحرکات افزایشی ندارد.در حال حاضر فعالان بازار معتقدند قیمت میلگرد در طول اردیبهشت ماه در محدوده نرخ 1900 تومان تثبیت خواهد شد و رشد معناداری را در طول روزهای آتی تجربه نخواهد کرد.
به گزارش دنیای اقتصاد، روز گذشته رینگ فولاد بورس کالا هم، با افزایش قیمت میلگرد کلاف و ثبات قیمت شمش فولادی به کار خود پایان داد. سه شنبه فولاد خوزستان سلف شمش بلوم را با قیمت پایه 1515 تومان در حجم 5000 تن به فولاد آذربایجان فروخت. نورد فولاد صنعتی و ساختمانی یزد نیز سلف میلگرد کلاف A3 سایز 8 را با نرخ پایه 1795 تومان به میزان 4400 تن عرضه کرد که با 3080 تن مازاد تقاضا روبه‌رو شد، در نتیجه قیمت پایانی این محصول به 1817 تومان افزایش یافت.  
تصاویر
  • فاصله گرفتن فولاد از مسیر صعودی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها