Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
عدم تشکیلات منسجم بزرگترین معضل صنعت قراضه کشور
 

عدم تشکیلات منسجم بزرگترین معضل صنعت قراضه کشور

چهارشنبه، 20 فروردین 1393 | Article Rating
مدیر سایت تأمین و فرآوری قراضه شرکت فولاد سبا ، قراضه را به عنوان یک مواد اولیه استراتژیک در صنعت فولاد دانست و افزود : نبود متولی و تشکیلات منسجم بزرگترین معضل صنعت قراضه کشور در حال حاضر است .
محمد سیاوشی ضمن بیان این مطلب افزود: نیاز کنونی کشور به آهن قراضه با این حجم تولید فولاد ، حدود 5 میلیون تن است در حالی که میزان آهن قراضه موجود در کشور حدود دو و نیم میلیون تن برآورد می شود و این به منزله حداقل کمبود دو و نیم میلیون تن آهن قراضه در کشور است و با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته جهت افزایش میزان تولید فولاد کشور این کمبود روز به روز بیشتر احساس می شود و در حال ورود به مرحله بحران است و این میزان کسری که میزان آن مدام در حال افزایش است بایستی مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد .
وی یکی از مهمترین مشکلات قراضه در کشور را مشکل مدیریتی و تشکیلاتی آن دانست و افزود: متاسفانه طی سال های اخیر عدم وجود صنف و تشکلی واحد برای مدیریت قراضه مورد نیاز فولادسازان باعث شده که این صنعت رشد و توسعه خاصی نداشته و تأمین این کالا تبدیل به یک معضل اساسی برای صنعت فولاد کشور شود .
مشاور مدیرعامل شرکت توکاتدارک فولادمبارکه در ادامه گفت: فرهنگ سازی عمومی و استفاده بهینه از ضایعات فولادی می تواند کمک فراوانی به حل مشکلات و کمبود قراضه در کشور کند .
وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر منابع تأمین قراضه خوبی در کشور وجود دارد که به دلیل عدم توجه لازم به این صنعت و نبود تشکیلات مدیریتی منسجم در این خصوص آنگونه که باید از این منابع و ظرفیت ها استفاده نمی شود که از جمله این منابع می توان به ظرفیت عظیم بازیافت کشتی های فرسوده اشاره کرد .
این کارشناس صنعت قراضه در خصوص واردات قراضه که یکی از مهمترین منابع تأمین کسری قراضه کشور است گفت : قبل از هر اقدامی باید قوانین مزاحم در این خصوص حذف و مجلس با تصویب قوانین حمایتی لازم راه را برای حضور و ورود بازرگانان به این بخش هموار و دولت نیز با حمایت همه جانبه و ایجاد زیرساخت های لازم در بنادر از جمله ایجاد اسکله های مخصوص تخلیه و بارگیری قراضه فضای مناسب را برای واردات این کالا به کشور آماده کند .
سیاوشی در پایان خاطر نشان کرد: تا زمانی که بازار قراضه کشور متولی مشخصی نداشته باشد و اهمیت قراضه به عنوان یک مواد اولیه بسیار تأثیرگذار و استراتژیک در صنعت فولاد کشور مشخص و مسجل نشود هرگونه بحث و اظهارنظر در خصوص سایر مشکلات و چالش های موجود در این بازار را أمری بی نتیجه دانست .
تصاویر
  • عدم تشکیلات منسجم بزرگترین معضل صنعت قراضه کشور
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها