Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

حذف بنزین پتروشیمی از چرخه تولید

یکشنبه، 24 فروردین 1393 | Article Rating
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تولید بنزین پتروشیمی از ابتدای امسال در کشور متوقف شد و برای جبران کمبود ناشی از حذف این بنزین ، دولت مجوز وارد کردن روزانه 10 میلیون لیتر بنزین را به وزارت نفت داده است.

سعید متصدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بنزین پتروشیمی بنزینی است که حاوی برخی حلال هاست . در حال حاضر یک سری حلال ها در صنایع پتروشیمی تولید می شود که قابلیت سوختن دارند پیش از این برای جبران کمبود سوخت در کشور آنها را به بنزین اضافه می کردند . اصطلاحا این بنزین به بنزین پتروشیمی معروف بود .این در حالی است که برخی از این حلال ها دارای بنزن بالا و سرطانزا بودند.

وی تاکید کرد: با توجه به این امر حذف بنزین پتروشیمی همواره یکی از تاکیدات سازمان حفاظت محیط زیست بود که خوشبختانه با قول مساعد وزیر نفت از ابتدای امسال تولید این نوع بنزین متوقف شد.


معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر اساس مجوز صادر شده از سوی دولت برای واردات بنزین ، قرار است بنزین با استاندارد یورو 5 وارد کشور شود و با بنزین یورو 4 تولید داخل مخلوط و سپس مصرف شود . مخلوط این دو نوع بنزین موجب بالا رفتن کیفیت بنزین تولید داخل می شود.

وی اظهار داشت: وجود ترکیبات سرطان زا از قبیل بنزن ، اتیل بنزن و ترکیبات آروماتیک در سوخت برای سلامتی انسان ها بسیار خطرناک است و از آنجا که برخی از این ترکیبات سرطانزا در بنزین پتروشیمی وجود داشت بنابراین انتظار می رود با حذف آن سلامتی مردم حفظ و وضعیت بهتری از نظر سوخت در کشور داشته باشیم .

معضل آلودگی هوا ناشی از تردد خودروها و استفاده از سوخت های غیر استاندارد چند سالی است که گریبانگیر کلان شهرهای کشور به ویژه تهران شده است از این رو هم اکنون وزارت نفت بنزین با استاندارد یورو 4 را در برخی از پالایشگاه های کشور تولید می کند و این بنزین در سه شهر تهران ، کرج و اراک توزیع می شود . این روند با اولویت شهرها همچنان ادامه دارد.

همچنین مقرر شده است که با هدف رفع آلودگی هوا خودروسازان خودروهایی با استاندارد یورو 4 تولید کنند . براین اساس به خودروسازان مهلت داده شده است که تولیداتشان را تا آخر خرداد ماه با توجه به استاندارد یورو 4 به بازار عرضه کنند.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها