Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

درخواست علی طیب نیا از بانک جهانی

دوشنبه، 25 فروردین 1393 | Article Rating
با درخواست جمهوری اسلامی ایران، گروه 24 از بانک جهانی خواست روابط خود را با کشورهای عضو برپایه ملاحظات غیرسیاسی برقرار كند.
در نشست وزرای گروه 24 که با حضور علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد و ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی و وزرای عضو گروه، رئیس بانک جهانی و رئیس صندوق بین‌المللی پول برگزار شد، در بیانیه خود نگرانی‌اش را در بروز گرایش‌های سیاسی در برنامه‌های توسعه‌ای آن بانک اعلام کرد. طیب‌نیا در حاشیه این نشست با اشاره به این بیانیه گفت: «در نامه ارسالی ماه گذشته به رئیس گروه 24 خواستار بررسی موضوع همکاری ایران و بانک جهانی شدم، زیرا این همکاری که طی سال‌های گذشته به دلیل ملاحظات غیرفنی متوقف شده بود باید مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.»
وی افزود: «برپایه این تقاضای رسمی، گروه 24 که مرکب از 24 کشور بزرگ در حال توسعه است در نشست معاونان و وزرای خود به این موضوع پرداخت و با اخذ حمایت کامل اعضای خود از بانک خواست که از مداخله حوزه‌های سیاسی در فعالیت‌های توسعه‌ای خود جلوگیری کند.» وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: «طی ماه‌های گذشته و از زمان آخرین ملاقات خود با معاون بانک جهانی در پاییز گذشته فعالیت‌های فنی بانکی با ایران از سر گرفته شده و می‌توان امیدوار بود این اقدامات در ماه‌های آتی گسترش یابد.»
همچنین در گردهمایی مسوولان بانک جهانی در واشنگتن مسائل مهم اقتصادی در سطح بین‌المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با اعلام بروز «بهبودی اندک در اقتصاد جهانی» نسبت به «مخاطرات» پبش رو هشدار داده شد. به گزارش آسوشیتدپرس، در نشست مسوولان بانک جهانی در واشنگتن همچنین عنوان شد که در کشورهای توسعه‌یافته مانند آمریکا، برخی کشورهای اروپایی و در راس آنها آلمان، رشد اقتصادی بار دیگر افزایش خواهد یافت، ولی در کشورهای درحال توسعه رشد اقتصادی آهنگ ملایم تری خواهد داشت. مسوولان بانک جهانی تاکید کردند که رشد اقتصادی اندک در کشورهای درحال توسعه موجب افزایش قیمت‌ها خواهد شد و مانعی بر سر راه رونق اقتصادی محسوب می‌شود.
در این نشست تاکید شد رشد اقتصادی اندک مهم‌ترین مساله اقتصاد جهان محسوب می‌شود.  کریستین لاگارد رئیس صندوق بین‌المللی پول نیز اعلام کرد، براساس طرحی قرار است 14 تا 18میلیارد دلار به صورت کمک اقتصادی در اختیار اوکراین قرار گیرد. 
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها