Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
مهمترین فاکتور بازار فولاد مصرف است
 

مهمترین فاکتور بازار فولاد مصرف است

جمعه، 29 فروردین 1393 | Article Rating
در هفته ای که گذشت شاهد نوسان در بازار فولاد بودیم، علیرغم آنکه کالای عرضه شده در بورس با استقبال روبرو شد و افزایش قیمت هم داشت ولی بازار واکنشی جدی نشان نداد.
به گزارش استیل ایران به نقل از فولاد نیوز، اول هفته قیمت بیلت سایز 120 میلیمتر در کارخانه های داخلی از 1630 تا 1650 تومان پیشنهاد می شد ولی قیمت ها روند صعودی گرفت و تا پایان هفته به 1670 تا 1680 تومان هر کیلو رسید.
بیلت سایز 150 میلیمتر در بندرانزلی عرضه نمی شد ولی احتمالا از اوایل هفته آینده محموله های جدید به بازار ارائه می شود.
گفته می شود حجم زیادی بیلت در اواخر سال گذشته خریداری شده که بخشی از آن به بنادر ایران رسیده و بقیه هم در فروردین ماه وارد خواهد شد. آخرین قیمت بیلت تحویل انزلی هر تن 500 تا 510 دلار بوده است که حداکثر قیمت تمام شده آن با ارز اتاق مبادله 1550 تومان خواهد بود اما آخرین قیمت پیشنهادی بیلت در انزلی روی تریلی هر کیلو 1720 تومان بوده است. با این محاسبات بعید به نظر می رسد قیمت شمش وارداتی رو به بالا باشد.
دو روز اول هفته، بازار داغ مقاطع برقرار بود اما سه شنبه همه به انتظار نتیجه عرضه بورس در روز چهارشنبه بودند، تقاضا همچنان پایین است چون مصرف نیست تنها انتظارات تورمی باعث شده سرمایه ها به سمت خرید برود و خریدها به سمت انبارها روانه شود، اکثر دست اندرکاران امید دارند از اول اردیبهشت با افزایش قیمت روبرو شوند و اعتقاد دارند که قیمت های فعلی کف قیمت هاست. موجودی انبارها خلاف این را می گوید از سوی دیگر عده ای نگران تکرار تجربه سال قبل هستند که تقاضای اول سال به سرعت به سردی رسید. نباید فراموش کرد که توافق هسته ای در اردیبهشت ماه به مرحله نهایی می رسد به همین علت عده ای در انتظار دارند تا نتیجه بازار را بعد از امضاء توافق ببینند در نتیجه خرید نمی کنند.
فاکتورهای زیادی روی قیمت در حال تاثیرگذاری است اما مهمترین عامل که مصرف می باشد هنوز وارد بازار نشده است. باید در انتظار این عامل اصلی بود تا بتوان چشم انداز بهتری را ترسیم کرد.
ورق گرم ضخامت 2 میلیمتر رول یک متر در انزلی اول هفته 2100 تومان هر کیلو عرضه می شد ولی تا پایان هفته علیرغم افزایش نرخ ارز به 2050 تومان رسید . ورق های مبارکه با توجه به عدم عرضه و افزایش قیمت پایه در بورس تا هر کیلو 40 تومان هم افزایش قیمت داشت ولی از تقاضا خبری نبود. ورق های کاویان و اکسین هم با افزایش قیمت تا 20 تومان هر کیلو روبرو بود ولی در پایان هفته دوباره به قیمت های اول هفته نزدیک شد ضمن آنکه بازار ساکتی داشت.
ورق سرد به شدت با محدودیت عرضه روبروست اما محموله هائی در بندرامام و بندر انزلی برای هفته های آینده پیشنهاد می شود. با توجه به محدودیت تقاضا پیش بینی افزایش قیمت نمی شود .قیمت ورق گالوانیزه تقریبا با ثبات بود و نوسان قیمت محدودی داشت.
در آخرین روز رسمی مبادلات فولاد از سوی خصوصی‌ها در بازار غیر رسمی اغلب واحدهای ذوبی شمش تولیدی خود را با افزایش قیمت 10 تومانی عرضه کردند. در این روز، شمش فولاد به نرخ 1740 تومان در هر کیلو رسید.کلاف ساده ملایر و برخی مقاطع فولاد یزد شاهد افزایش نرخ در بازار بودند.
تصاویر
  • مهمترین فاکتور بازار فولاد مصرف است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها