Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
لزوم کاهش هزینه توسط فولادسازان
 

لزوم کاهش هزینه توسط فولادسازان

دوشنبه، 01 اردیبهشت 1393 | Article Rating
عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: امیدواریم با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، تولید که بخش مهمی از صنعت کشور را تشکیل می دهد شکوفا شود.
حسن مصیب زاده ضمن بیان این مطلب افزود: از آنجایی که فولاد یک صنعت انرژی بر است و هزینه های تولید آن به مراتب بالا و سنگین است، بنابراین فاز دوم هدفمندی یارانه ها و همچنین افزایش قیمت حامل های انرژی در قیمت تمام شده محصولات فولادی اثر گذار خواهد بود.
وی افزود: در حال حاضر تولید فولادسازان زیر 20 درصد است و اکثر واحدها با ضرر دهی مواجه هستند و تولید خود را كاهش داده یا متوقف كردند.
مدیر عامل ذوب آهن گمبرون در ادامه افزود: با وجود رکودی که هم اکنون بر بازار فولاد حاکم است و بحث افزایش قیمت حامل های انرژی، این ضرورت وجود دارد که تولیدكنندگان و فولادسازان هزینه‌ها را با دقت بیشتری كنترل كرده و در جست‌وجوی راهکاری برای كاهش هزینه‌ها باشند.
وی بیان کرد: در حال حاضر اکثر کارخانجات با سیستم و دستگاهای های قدیمی در حال فعالیت هستند که این امر در مصرف بیشتر انرژی نقش بسزایی دارد لذا می توان با كاهش مصرف سوخت هزینه‌ها را کاهش و بهره‌وری را افزایش داد.
مصیب زاده در پایان خاطر نشان کرد: لازمه خارج شدن از رکود فعلی در بازار فولاد حمایت دولت از تولیدکنندگان است به خصوص فعالان عرصه صنعت فولاد، زیرا این صنعت برای بقا نیازمند حمایت همه جانبه مسئولین است.
تصاویر
  • لزوم کاهش هزینه توسط فولادسازان
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها