Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
صادرات گندله نیز خام فروشی است
 

صادرات گندله نیز خام فروشی است

چهارشنبه، 03 اردیبهشت 1393 | Article Rating
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از صادرات گندله سنگ آهن از آمادگی مجلس برای وضع قوانینی برای جلوگیری از صادرات گندله خبر داد.
 حسین گروسی گفت: در واقع افرادی که سنگ آهن را تبدیل به گندله می کنند، تصورشان این است که این کار دیگر خام نیست در صورتی که گندله همان سنگ آهنی است که ریز و خرد شده و صادرات آن نیز نوعی خام فروشی است.
وی در مورد نقش وضع عوارض صادراتی بر سنگ آهن برای جلوگیری از خام فروشی گفت: اعتقاد ما این است که باید به سمتی برویم که فرآورده تولید کنیم که بخشی از این فرآورده در قسمت معدن، و قسمتی دیگر در نفت و گاز است و اگر این فرآورده تولید شود قطعا ارزش چندین برابری می یابد.
این عضو کمیسیون صنایع همچنین در گفتگو با مجله چیلان اظهار داشت: در بخش معدن برای جلوگری از خام فروشی در نظر داشتیم که قسمتی از عوارض را برای صادرات خام وضع کنیم که از صادرت مواد خام جلوگیری کند.
گروسی با اشاره با خام فروشی سنگ آهن در کشورمان بیان کرد: در بحث سنگ آهن ما حدود سه میلیارد تن ذخایر شناخته شده داریم که عدد قابل توجهی است و این مقدار به جزء آنهایی است که هنوز اکتشاف نشده است.
این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: متاسفانه در بعضی مواقع صنعتگران برای دور زدن قانون، سنگ آهن را تبدیل به گندله کرده و صادر می کنند و قطعا باید وزارت صنایع در این زمینه لایحه ای را به مجلس ارائه دهد تا در این مرحله نیز قوانینی برای جلوگیری از صادرات وضع شود.
گروسی افزود: در واقع افراد وقتی سنگ آهن را تبدیل به گندله می کنند تصورشان این است که این کار دیگر خام نیست در حالیکه این همان سنگ آهنی است که ریز و خرد شده و درست است مقداری کار انجام شده است ولی همین صادرات گندله نیز نوعی خام فروشی است.
وی در پایان گفت: وزارت صنایع باید قوانین را در این حوزه کامل تر کند و اگر لایحه ای به مجلس ارائه شود ما نهایت همکاری را برای تصویب آن خواهیم داشت.
تصاویر
  • صادرات گندله نیز خام فروشی است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها