Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
طولانی شدن بازپرداخت تسهیلات برای صنعتگران
 

طولانی شدن بازپرداخت تسهیلات برای صنعتگران

شنبه، 06 اردیبهشت 1393 | Article Rating
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از ارائه تخفیف 10 درصدی در واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی و طولانی شدن دوره بازپرداخت اقساط صنعتگران در کشور خبر داد. سید محمدعلی ابریشمی در حاشیه سفر به اردبیل اظهار کرد: با دستور ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت از دوشنبه هفته جاري تخفیف‌ها و مشوق‌های حمایتی از صنعتگران، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان واقع در شهرک‌های صنعتی را اعلام می‌کنیم که در مناطق محروم و استان‌های کمتر توسعه یافته درصد تخفیف تا 10 درصد و در استان‌های در حال توسعه و توسعه‌‌یافته به غیر از تهران و اصفهان رقم آن پنج درصد است.
وی تصریح کرد: ‌این تخفیف‌ها از محل صرفه‌جویی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اعمال می‌شود و سعی و تلاشمان بر این است تا صنعتگران با خیال راحت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی حضور پیدا کرده و بتوانند انجام وظیفه کنند.
 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: با نظر مساعد وزیر صنعت، معدن و تجارت در کنار تخفیف قرار است، دوره بازپرداخت اقساط بانکی طولانی‌تر شود تا سرمایه‌گذاران بتوانند زمان لازم را برای بازپرداخت بدهی خود داشته باشند.
 ابریشمی افزود: ما اعلام آمادگی می‌کنیم تا در صورت علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران خارجی فضای مشارکت آنها را در بخش‌های صنعتی و تولیدی فراهم آوریم. وی بیان کرد:‌ سعی بر این است تا زیرساخت‌های لازم مهیا شده و با اولویت جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در بهترین شرایط با واگذاری سهل و راحت زمین، تامین زیرساخت‌ها و پرداخت تسهیلات انجام شود.
ابریشمی با بیان اینکه هم اکنون در سطح کشور 712 شهرک و نواحی صنعتی آماده بهره‌برداری است، یادآور شد: در همه این شهرک‌ها و نواحی صنعتی واحدها مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند تا رونق اقتصادی در سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اتفاق بیفتد.
وی تعطیلی و رکود 5 هزار و 400 واحد صنعتی و تولیدی را در سطح کشور یادآور شد و ادامه داد: به دلیل آنکه اکثر این واحدها با مشکل نقدینگی روبه‌رو هستند، امید است با تامین منابع آنها بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود تا با همکاری بانک‌ها بتوانیم، منابع مورد نیاز را برای این واحدها تامین و راه‌اندازی کنیم. رئیس سازمان صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ‌با کمک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی منابعی که دولت در اختیار ما قرار می‌دهد و در کنار آن با کمک صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک که انتظار می‌رود امسال این صندوق فعالیت بیشتر و گسترده‌تری را داشته باشد، بتوان در ارائه خدمات گسترده شایسته و موفق عمل کرد.
تصاویر
  • طولانی شدن بازپرداخت تسهیلات برای صنعتگران
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها