Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
به‌روزرسانی طرح جامع فولاد تا پنج ماه آینده
 

به‌روزرسانی طرح جامع فولاد تا پنج ماه آینده

شنبه، 06 اردیبهشت 1393 | Article Rating
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از به روز‌رسانی طرح جامع فولاد توسط شركت ملی فولاد ایران تا پنج ماه آینده خبر داد.
مهدی كرباسیان با اشاره به اینكه سنگ‌آهن هم‌اكنون یكی از كلیدی‌ترین مواد معدنی كشور محسوب می‌شود و سال قبل بیش از 30 میلیون تن از آن در كشور به تولید رسید، افزود: ایجاد ارزش افزوده روی سنگ‌آهن، فرآوری و در نتیجه اشتغالزایی جزو برنامه‌های اصلی دولت در حوزه معدن محسوب می‌شوند.
وی گفت: از اسفند سال قبل كه انحلال شركت ملی فولاد ایران توسط هیات دولت لغو شد، این شركت با به‌كارگیری مشاور، كار به روز رسانی طرح جامع فولاد را آغاز كرده كه به روز رسانی این طرح ظرف پنج ماه آینده نهایی می‌شود.
رئیس هیات‌ عامل ایمیدرو خاطرنشان كرد: در طرح جامع فولاد نیاز كشور به سنگ‌آهن، گندله، صادرات و امثال آن مشخص خواهد شد و در واقع در این طرح هدف‌گذاری‌های بخش سنگ‌آهن در كنار بخش فولاد مشخص خواهد شد.
كرباسیان گفت: همچنین در رابطه با سنگ‌آهن اكتشاف در محدوده‌هایی را آغاز كرده‌ایم كه امیدواریم بعد از به نتیجه رسیدن اكتشافات زمینه برای فرآوری و ایجاد ارزش افزوده بیشتر روی سنگ‌آهن فراهم شود.
براساس هدف‌گذاری‌های انجام شده در طرح جامع فولاد ایران باید تا سال 1404 به تولید 55 میلیون تن فولاد خام دست یابد كه با توجه به تاخیر ایجاد شده در اجرای طرح‌های فولادی استانی و همچنین دیگر طرح‌های در دست اجرا، به اعتقاد كارشناسان و حتی خود مسوولان تحقق هدف فوق عملا غیرممكن شده است.
به گزارش ایسنا، به همین دلیل نیز از چندی پیش مجلس طرح تحقیق و تفحص از صنعت فولاد كشور را به جریان انداخت كه تاكنون در جریان انجام این طرح مشخص شده كه سوءمدیریت‌های گسترده‌ای به ویژه در دولت قبل در صنعت فولاد كشور رخ داده است. قرار است گزارش نهایی هیات تحقیق و تفحص از صنعت فولاد تا پایان ماه جاری به كمیسیون صنایع و معادن مجلس تحویل داده شود.
ایمیدرو قصد دارد با به روز رسانی و اصلاح طرح جامع فولاد نیاز واقعی كشور را به سنگ‌آهن، كنسانتره، گندله و فولاد خام تا سال 1404 به‌دست آورد تا از این طریق بتواند طرح‌های مربوط به تولید این مواد را با دقت بیشتر كلنگ‌زنی و اجرا كند.  
تصاویر
  • به‌روزرسانی طرح جامع فولاد تا پنج ماه آینده
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها