Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس کانون توجه صنایع فولادی
 

منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس کانون توجه صنایع فولادی

یکشنبه، 07 اردیبهشت 1393 | Article Rating
مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی خلیج فارس از توسعه صنایع فولادی تا مرز تولید 10 میلیون تن در سال خبر داد.
به گزارش استیل ایران به نقل از فولاد نیوز، مسعود هندیان در حاشیه بازدید سفیر اسپانیا به همراه رئیس سازمان بنیادمستضعفان کشور و استاندار هرمزگان تشریح اهداف منطقه، پروژه های اجرا شده و سند چشم انداز برای تحقق تولید 10 میلیون تن فولاد، 500 هزار تن آلومینیوم، 70 میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری مواد معدنی و نفتی، سه هزار مگا وات تولید برق به عنوان زیر ساختی بی بدیل پرداخت.
وی تحقق اهداف میان مدت منطقه را باور آحاد کارکنان به رهبری خانواده بزرگ منطقه و حمایت مسئولان عالی سازمان ایمیدرو و استان ذکر کرد.
وی اظهار داشت: خوشبختانه با تفکر متعالی ناشی از توسعه در ریاست بنیاد مستضعفان در مدت کوتاهی فولادکاوه جنوب توانست 28 درصد از سرمایه گذاریهای کل منطقه که 5.8 میلیارد دلار است را در قالب احداث کارخانه های تولید آهن اسفنجی با ظرفیت 1850 هزار تن، با سرمایه 360 میلیون دلار، آب شیرین کن با ظرفیت 100 هزار متر مکعب تولید روزانه وسرمایه گذاری 150میلیون دلار .طرح گندله سازی با ظرفیت پنج میلیون وسرمایه 320 میلیون دلار، نیروگاه صبا انرژی برای تولید972 مگاوات برق و سرمایه گذاری 900 میلیون دلار و فولادسازی با دو مدول 2.1 میلیون تن که در مجموع 4.2 میلیون تن بیلت با سرمایه گذاری 671 میلیون دلار را تولید خواهد کرد به خود اختصاص داده است.
هندیان افزود: این اراده قابل تقدیر است و خلق فرصت خدمت،که هدف نهایی بنیاد برای طبقات جامعه است در یک سیکل مدیریتی در حال اجرا، تفاهم و بخش مهمی از آن در مدار تولید است و امروز هرمزگان در بازارهای بین المللی به سبب حضور سرمایه گذاران در منطقه با تولیداتش نامی آشنا و قدرتی نوظهور در بازارهای منطقه ای را به اثبات رسانده در این راستا دولتهای اروپایی با رصد تحولات و موفقیتهای موجود علاقه مند شده اند سرمایه های خودرا در کشوری امن هدایت کنند، حضور سفیر کشور اسپانیا نتیجه تعاملات مناسب اقتصادی و صنعتی در منطقه ویژه است که به موجب آن یادداشت های اقتصادی و صنعتی متعددی با فولاد کاوه در قالب قراردادهای همکاری امضاء و در مرحله اجرای پروژهاست.
هندیان گفت: نگاه ریاست بنیاد مستضعفان به تولید آگاهانه است وی در مدتی که مسئولیت خطیر هدایت و رهبری این بنگاه عظیم را در دست گرفتند اهداف بنیاد را بر اصل تولید استوار کردند فعلی که از آن یک اقتصاد غیر نفتی را شکل داده که امروز ما شاهد جذب 3 هزار نفر در منطقه توسط بنیاد هستیم این تفکر می تواند برای تولید یک رفتار در قالب خدمت به ملت نهادینه شود.
وی گفت: زحمات وی برای هدایت سرمایه گذاران به منطقه را ارج می نهیم و منطقه ویژه صمیمانه دست تمامی سرمایه گذاران را که هدفشان تولید و خدمت به کشور است را به گرمی می فشارد.
جاسم جادری استاندار استان هرمزگان در راس هیئتی به اتفاق ریاست بنیاد مستضعفان و سفیر اسپانیا از دو پروژه آهن اسفنجی و فولاد سازی شرکت فولاد کاوه جنوب در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس بازدید کردند.
جادری هدف از این اقدام را توجه دولت به هرمزگان به عنوان یک قطب نوظهور در عرصه صنعت برشمرد و اظهار داشت قابلیتهای هرمزگان به گونه ای است که می تواند مسیر توسعه را با سرعتی دو چندان برای دستیابی به سکوی ممتاز تولید طی نماید .وی خدمت را یک فرصت الهی برشمرد و افزود به عنوان نماینده عالی دولت می کوشیم هرمزگان را به جایگاه واقعی خود برسانیم.
به گزارش مهر، سفیر اسپانیا در این بازدید تجمع صنایع انرژی بر در یک نقطه مهم و استراتژیک را شگفت انگیز و قابل تقدیر توصیف نمودوی در مذاکراتی که با مدیر عامل منطقه ویژه صورت گرفت خواستار بسط و گسترش همکاری در زمینه های اقتصادی و صنعتی مابین دولت اسپانیا و منطقه ویژه شدند که این پیشنهاد مورد استقبال مدیر عامل منطقه قرار گرفت و مقرر شد در آینده ای نزدیک با تشکیل گروه های کارشناسی زمینه حضور اسپانیا در منطقه فراهم شود.
در ادامه فروزنده ریاست بنیاد مستضعفان ضمن ابراز رضایت از تعامل منطقه با فولادکاوه جنوب اظهار داشت در سه سال آینده تحولات اقتصادی در هرمزگان به گونه ای رقم خواهد خورد که زیرساختهای شهر بندرعباس نیازمندیک توسعه فراگیر خواهد شد و بنیاد سعی دارد در منطقه وِیژه سرمایه گذاری های بیشتری را انجام دهد. در پایان دکتر جادری استاندار هرمزگان منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس را مادر صنعت استان برشمرد . و گفت دولت از هر اقدامی برای شکوفا شدن منطقه ویژه خلیج فارس حمایت خواهد کرد ما اعتقاد داریم اقتصاد پویا از دل صنعتی پایدار پدیدار می شود و منطقه ویژه با قابلیتهایش استعداد این فرصت را داراست . 
تصاویر
  • منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس کانون توجه صنایع فولادی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها