Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

عرضه‌هاي سنگين بورس

دوشنبه، 08 اردیبهشت 1393 | Article Rating
بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شاهد عرضه‌هاي سنگين ناشي از فعاليت معامله‌گران كوتاه‌مدت بود.

پس از چند روز رشد پي‌درپي در بازار، ديروز معامله‌گران كوتاه‌مدت شرايط را براي عرضه فراهم ديدند تا اكثر صف‌هاي خريد را به چالش بكشند؛ اوج اين عرضه‌ها در نمادهايي نظير پترول، ايران‌خودرو، سيمان سپاهان و مپنا به چشم مي‌خورد. همين امر موجب شد تا شاخص با 67/0 درصد معادل 519 واحد رشد مواجه شود. به نظر مي‌رسد بازار در مسير بازگشت خود نيازمند دست و پنجه نرم كردن با عرضه‌هاي كوتاه‌مدت است.
در بازار ديروز در تحولات اقتصادي كاهش سود بانكي كه قرار است از امروز (دوشنبه) در شعب بانك‌ها اعلام شود خبر موثري براي بازار سرمايه بود. در خبر ديگري بهاي دلار مجددا رو به افزايش گذاشت تا ديروز مجددا به مرز 33 هزار ريال بازگردد. رشد دلار بهترين خبر براي شركت‌هاي بزرگ صادر‌كننده در گروه پتروشيمي و فولاد‌سازان و فلزكاران است.
در بازار ديروز در گروه پتروشيمي خبر انتقال مالكيت پترول به فارس بازار را با معاملات پر حجم اين نماد مواجه كرد. ديروز نزديك به 120ميليون سهم پترول معامله شد؛زير مجموعه‌هاي پترول از جمله لردگان، ممسني و دهدشت نيز مورد توجه بازار است.
در گروه بانكي در كنار بحث كاهش سود بانكي اكثر معامله گران در انتظار گزارش‌هاي 12ماهه شركت‌هاي اين گروه هستند. در اين گروه ديروز بانك كارآفرين در حالي كه مدت‌ها است با سرپرست اداره مي‌شود، بخشي از سرمايه‌گذاري كارآفرين را به فروش رساند. اين امر بحث در مورد اختيارات سرپرست و به صرف و صلاح بودن تصميمات اين‌چنيني را مطرح مي‌سازد.
در گروه سيماني انتشار آخرين تصميمات مسوولان وزارت صنايع در مورد به تاخير انداختن افزايش نرخ سيمان اين گروه را متاثر كرد. انتظار مي‌رود اين افزايش نرخ در هفته‌هاي آينده اعلام شود.
در اين گروه سيمان هگمتان ديروز با برگزاري مجمع به تقسيم سود 1200ريالي راي داد. در گروه خودرويي ديروز توقف نماد گسترش سرمايه‌گذاري ايران خودرو به شايعاتي در مورد قصد اين شركت براي واگذاري سهام بانك پارسيان متعلق به اين شركت دامن زد.
در مجموع بازار ديروز بازاري مثبت اما با عرضه‌هاي سنگين بود. در اين بازار 579ميليارد تومان سهام در بورس و فرابورس معامله شد.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها