Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

توفیق مهم دولت در کاهش تورم به 17 درصد

ﺳﻪشنبه، 09 اردیبهشت 1393 | Article Rating
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه احساس می‌کنم سیستم اداره کشور در دولت جدید در ریل صحیحی قرار گرفته است، گفت: کاهش تورم در کشور از 40 درصد در شهریور سال گذشته به 17 درصد در فروردین‌ماه امسال توفیق مهمی برای دولت بوده است.

به گزارش فارس، اسحاق جهانگیری دوشنبه‌شب در نشست شورای اداری استان بوشهر، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در شرایط ویژه‌ای کار خود را آغاز کرد و در سیاست داخلی و خارجی تلاش کرد تا با استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور و نیروهای متخصص و توانا بدون گرایش سیاسی بتواند از مشکلات بکاهد و خوشبختانه به این مهم هم دست یافت.

وی با بیان اینکه احساس می‌کنم سیستم اداره کشور در دولت تدبیر و امید در ریل صحیحی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در بخش سیاست خارجی با چارچوبی که مقام معظم رهبری تعیین کردند در زمینه سیاست هسته‌ای دریچه‌ای برای گفت‌وگو باز شد که با کشورها گفت‌وگو کنیم و در گفت‌وگو حق هسته‌ای کشور را تثبیت کرده و تحریم‌های ظالمانه ر ا برداریم.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: فکر می‌کنم نتیجه این گفت‌وگو طوری بوده که کشورها با عشق و علاقه به سمت ایران بیایند و وارد گفت‌وگو شوند.

جهانگیری عنوان کرد: کشور بزرگی مثل ایران دارای فرصت‌های سرمایه‌گذاری است که کشورهای بزرگ برای مشارکت با ما ابزار علاقه می‌کنند.


معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد: در سیاست داخلی تلاش ما بر انسجام داخلی بود و در زمینه اقتصادی با دو موضوع روبه‌رو بودیم؛ یکی رکود منفی 5.8 اقتصادی و دیگری تورم 40 درصدی بود.

وی اذعان داشت: در زمینه رکود اقتصادی توانستیم به موقعیت مطلوب برسیم و در زمینه تورم نیز شهریورماه سال گذشته تورم در کشور 40 درصد و در اسفندماه به 19 درصد و فروردین‌ماه امسال به 17 درصد رسید.

جهانگیری یادآور شد: این موفقیت بزرگی برای دولت است که توانسته در مدت هشت ماه کار خود به آن دست یابد.

معاون اول رئیس جمهور در پایان متذکر شد: در سال جاری قصد داریم تورم در کشور را به 30.5 درصد برسانیم و هدف ما در سال 94 نیز این است که این رقم به 20 درصد برسد.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها