Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

دولت در فاز دوم هدفمندی قیمت‌گذاری نمی‌کند

ﺳﻪشنبه، 09 اردیبهشت 1393 | Article Rating

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها دولت قیمت‌گذاری نخواهد کرد و تنها بازار برای تامین کالاها و جلوگیری از احتکار پایش می‌شود.

محمدرضا نعمت زاده در گفت‌و‌گو با فارس که در خصوص برنامه تنظیم بازار دولت در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها سوال کرد، اظهار داشت: برنامه تنظیم بازار همان است که ابلاغ شده ، یعنی پایش شود که کالا در بازار باشد، کمبودی وجود نداشته و احتکار نشود.

وی ادامه داد: قیمت گذاری مربوط به گروه اول کالایی است که 12 گروه و مربوط به دستگاه‌های دولتی است و در گروه دوم هیچ قیمت‌گذاری نداریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص اقدامات سازمان حمایت در این رابطه نیز اظهار داشت: سازمان حمایت نظارت دارد ولی فقط مسئول نظارت بر کالاهایی است که مشخص شده‌اند.

نعمت زاده در پاسخ به پرسشی در خصوص عوارض 30 درصدی سنگ آهن نیز تصریح کرد: عوارض سنگ آهن کماکان مانند گذشته است و فعلا عوارض جدیدی وضع نشده است.

وی اضافه کرد:شورای اقتصاد امسال هنوز تشکیل جلسه نداده است، بنابراین تصمیم گیری در این رابطه بستگی دارد به این که شورا کی تشکیل شود و چه تصمیماتی بگیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص افزایش قیمت لوازم خانگی در بازار نیز گفت: هیچ نظام قیمت‌گذاری تا کنون بر لوازم خانگی نبوده و حالا هم نیست. ما پایش می‌کنیم که کالا در بازار باشد.

وی همچنین گفت: قیمت کالاهای اساسی در بازار تغییری نداشته است. 

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها