Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
گسترش سرمايه‌گذاري در فعاليت‌هاي معدني
 

گسترش سرمايه‌گذاري در فعاليت‌هاي معدني

چهارشنبه، 10 اردیبهشت 1393 | Article Rating
به منظور فراهم آوردن امكانات و معرفي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري و اطلاع‌رساني و انجام اقدامات لازم براي جلب مشاركت اشخاص حقيقي و حقوقي به سرمايه‌گذاري در بخش معدن و صنايع معدني كشور، تفاهم‌نامه‌اي بين ايميدرو وسازمان نظام مهندسي معدن امضا شد.
به گزارش روابط عمومي ايميدرو، براساس اين تفاهم‌نامه واحد توسعه سرمايه‌گذاري در فعاليت‌هاي معدني در سازمان نظام مهندسي معدن تشكيل و در هر استان يك نفر به عنوان مسوول گسترش سرمايه‌گذاري تعيين خواهد شد.
اين تفاهم‌نامه را امير خرمي شاد، معاون برنامه‌ريزي و توسعه اقتصادي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران(ايميدرو) و هرمز ناصرنيا رئيس سازمان نظام مهندسي معدن امضا كردند.
مدت اعتبار اين تفاهم‌نامه سه سال تعيين شده‌است و در صورت توافق طرفين قابل تمديد خواهد بود. همچنين قابليت‌هاي سرمايه‌گذاري در معادن و صنايع معدني بر حسب امكانات بالقوه استان توسط گروه‌هاي تخصصي سازمان نظام مهندسي معدن تعيين و از طريق مسوول‌ به واحد گسترش سرمايه‌گذاري معرفي مي‌شود.
ايجاد پايگاه اطلاع رساني مربوط، تدوين بانك‌هاي اطلاعاتي مورد نياز، برگزاري همايش‌ها و نشست‌هاي داخلي و خارجي مرتبط با سرمايه‌گذاري در فعاليت‌هاي معدني، تعيين پتانسيل‌هاي سرمايه‌گذاري در فعاليت‌هاي معدني در هر استان، تهيه و ارائه گزارش‌هاي فني و آماري از وضعيت و روند سرمايه‌گذاري‌هاي معدني و صنايع معدني كشور، شناسايي مشكلات و چالش‌هاي سرمايه‌گذاري و ارائه آن به نهادهاي حاكميتي و همچنين تحليل‌هاي فني و اقتصادي در بخش معدن و صنايع معدني از جمله خدمات پيش‌بيني شده در اين تفاهم‌نامه است.
همچنين تفاهم‌نامه همكاري بين صندوق بيمه فعاليت‌هاي معدني و سازمان نظام مهندسي معدن امضا شد.
با امضاي تفاهم‌نامه‌اي بين صندوق بيمه سرمايه‌گذاري فعاليت‌هاي معدني و سازمان نظام مهندسي معدن، از اين پس صلاحيت فني و مهندسي طرح‌هاي معدنكاران متقاضي استفاده از تسهيلات صندوق مذكور توسط سازمان نظام مهندسي معدن ارزيابي مي‌شود.
به گزارش روابط عمومي ايميدرو، مطابق اين تفاهم‌نامه طرح‌هاي متقاضيان، نظارت بر اجراي آنها و تطبيق با ضوابط، استانداردها و معيارهاي فني مورد تاييد صندوق بيمه بر عهده سازمان نظام مهندسي معدن خواهد بود.مدت اعتبار اين تفاهم‌نامه سه سال و با توافق طرفين قابل تمديد است.
اين تفاهم‌نامه را محمدرضا شهاب‌الدين، مديرعامل و رئيس هيات مديره صندوق بيمه و مهرداد احمد شعربافي عضو هيات مديره صندوق بيمه سرمايه‌گذاري فعاليت‌هاي معدني و هرمز ناصرنيا رئيس سازمان نظام مهندسي معدن امضا كردند.
طبق اين تفاهم‌نامه ، نظارت بر روند اجراي طرح‌ها طبق مقررات مصوب بنابر درخواست صندوق، نظارت بر اجراي ضوابط حرفه‌اي كارشناسان تعيين شده و همچنين پاسخگويي و راهنمايي متقاضيان استفاده از خدمات صندوق از جمله وظايف سازمان نظام مهندسي معدن در اين تفاهم‌نامه است.
بر اساس اين تفاهم‌نامه ، صندوق بيمه موظف است نسبت به برگزاري دوره و در صورت لزوم اخذ آزمون و صدور گواهينامه كارشناسي بيمه براي اعضاي معرفي شده از سوي سازمان نظام مهندسي معدن، تدوين فرم‌ها و دستورالعمل فني بررسي طرح‌ها و نظارت و ابلاغ آن از طريق اين سازمان اقدام كند.
همچنين كارگروهي مركب از دو نفر نماينده با معرفي صندوق بيمه و يك نماينده با معرفي سازمان نظام مهندسي معدن در مدت اعتبار تفاهم‌نامه بر اجراي مفاد آن نظارت خواهد داشت.
امضاي اين تفاهم‌نامه مزايايي چون كاهش ريسك سرمايه‌گذاري در بخش معدن، ارتقاي امنيت سرمايه‌گذاري و امنيت سرمايه‌هاي بخش معدن را در بردارد.
معاون وزير و رئيس هيات عامل سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو) در مراسم امضاي دو تفاهم‌نامه همكاري بين ايميدرو، سازمان نظام مهندسي معدن و صندوق بيمه سرمايه‌گذاري فعاليت‌هاي معدني گفت: هدف از امضاي اين تفاهم‌نامه‌ها، جذب سرمايه‌گذاري‌هاي بيشتر براي بخش معدن و صنايع معدني و همچنين برون سپاري برخي فعاليت‌ها به بخش غيردولتي است.
بر‌اساس اين گزارش، دكتر مهدي كرباسيان افزود: ايميدرو براي تحقق اهداف سند چشم‌انداز براي توليد فولاد، آلومينيوم، مس، تقويت بخش اكتشاف و تكميل طرح‌هاي نيمه‌تمام، از طريق مشاركت با بخش خصوصي سرمايه‌گذاري‌های لازم را انجام خواهد داد.
وي تصريح كرد: البته منابع داخلي كشور براي تحقق اهداف ياد شده كافي نيست و به همين دليل بايد به سمت جلب سرمايه‌هاي خارجي به ويژه ايرانيان مقيم خارج برويم.
تصاویر
  • گسترش سرمايه‌گذاري در فعاليت‌هاي معدني
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها