Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
وابستگی قیمت محصولات فولادی به نرخ ارز
 

وابستگی قیمت محصولات فولادی به نرخ ارز

چهارشنبه، 10 اردیبهشت 1393 | Article Rating
در حالی که طی چند هفته اخیر شاهد افزایش قیمت محصولات فولادی بودیم روز گذشته قیمت این محصولات روند کاهشی به خود گرفت و کارشناسان صنعت فولاد نوسانات نرخ ارز را دلیل اصلی این کاهش قیمت می دانند.
یک کارشناس صنعت فولاد گفت: نوسانات نرخ ارز تاثیر مستقیم بر روی قیمت های محصولات فولادی در بازار دارد به طوریکه که طی روزهای اخیر بالا و پایین آمدن نرخ ارز سبب کاهش و یا افزایش قیمت محصولات فولادی شده است.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر مصرف کننده در بازار به معنای واقعی وجود ندارد و تجار حرف اول را در معاملات بازار فولاد می زنند لذا شاهد این هستیم که عرضه از تقاضا پیشی گرفته است.
وی گفت: همزمان با کاهش قیمت دلار شاهد تحولات در بورس کالا نیز بودیم به طوریکه فولاد هرمزگان سلف تختال را با قیمت 1432 تومان به میزان 100 هزار تن عرضه کرد که 57 هزار و 500 تن آن در زمان معاملات و 25 هزار تن دیگر آن در زمان مچینگ خریداری شد. در همین حال فولاد مبارکه نیز 42 هزار و 520 تن انواع ورق را توسط کارگزاران در سیستم مبادلات مچینگ ثبت کرد.
این در حالی است که برخی از فعالان بازار نیز معتقدند، عرضه محصولات نوردی به بازار، موجب بازگشت قیمت‌ها طی روزهای اخیر شده است.
با تمام این تفاسیر می توان گفت روند افزایشی قیمت ارز به بالا رفتن قیمت مقاطع در بازار در هفته گذشته کمک کرد ولی تاثیر آن مثل سال های قبل نبود. سرمایه های خارج شده از بورس سهام به بازار بورس کالا برگشته اند، حالا نوبت تقاضاست تا نشان دهد چقدر از محموله های انبار شده را می تواند هضم نماید .
تصاویر
  • وابستگی قیمت محصولات فولادی به نرخ ارز
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها