Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
ساخت کارخانه فولاد 4 میلیون تنی
 

ساخت کارخانه فولاد 4 میلیون تنی

شنبه، 13 اردیبهشت 1393 | Article Rating
مهدی کرباسیان ، افزود: هم اکنون در حال انجام کارهای مقدماتی برای احداث کارخانه فولادسازی چهار میلیون تنی در چابهار هستیم. ایمیدرو و شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور مجری این پروژه را انتاب کرده اند تا بررسی کند در صورت داشتن توجیه اقتصادی، وجود مواد اولیه و مسائل دیگر، کارخانه فولادسازی در چابهار احداث شود.
وی افزود: تلاش ما این است که با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و همچنین سرمایه گذاران خارجی این پروژه را در صورت داشتن توجیه اقتصادی لازم به سرانجام برسانیم.
رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با اشاره به اینکه تاکنون چند شرکت نیز برای حضور در این پروژه اعلام آمادگی کرده اند، اظهار کرد: برنامه احداث فولادسازی چهار میلیون تنی در چابهار در واقع بخشی از برنامه رسیدن به تولید 10 میلیون تن فولاد در جنوب کشور است.
به گزارش ایسنا، ایران طبق برنامه ریزی های انجام شده قصد دارد تا سال 1404 به تولید 55 میلیون تن فولاد خام دست پیدا کند. با توجه به تاخیر زیادی در بهره برداری از طرحهای فولادی استانی و همچنین دیگر طرحهای فولادی دستیابی به این هدف به اعتقاد بسیاری از کارشناسان عملا غیرممکن شده است.
در همین حال شرکت ملی فولاد در حال به روز رسانی طرح جامع فولاد بوده و ممکن است بعد از نهایی شدن طرح جامع فولاد هدفگذاری ایران برای تولید فولاد خام تا افق 1404 نیز دچار تغییراتی شده و کاهش یابد.
ایمیدرو ظرفیت سازی تولید 10 میلیون تن فولاد را در جنوب کشور هدفگذاری کرده که شش میلیون تن از این تولید مربوط به برنامه های توسعه فولاد هرمزگان خواهد بود و مابقی نیز در صورت داشتن توجیه اقتصادی در منطقه آزاد چابهار اجرایی خواهد شد.
تصاویر
  • ساخت کارخانه فولاد 4 میلیون تنی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها