Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

سهم 1/4 درصدي ایران از اقتصاد ۹۰ هزار میلیارد دلاری جهان

یکشنبه، 14 اردیبهشت 1393 | Article Rating
بانک جهانی با اشاره به رقم ۹۰ تریلیون دلاری تولید ناخالص داخلی جهان در سال ۲۰۱۱ اعلام کرد، ایران با سهم 4/1 درصدی از این رقم هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا شناخته شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، بانک جهانی در گزارشی مقایسه‌ای با بررسی آمار مربوط به تولید ناخالص داخلی ۱۹۹ کشور جهان در سال ۲۰۱۱ اعلام کرد، محاسبه تولید ناخالص داخلی کشورها بر اساس شاخص قدرت خرید(ppp)  روش بهتری برای مقایسه قدرت و بزرگی اقتصادهای جهان با یکدیگر است. بنا بر این گزارش کل تولید ناخالص داخلی جهان بر اساس شاخص قدرت خرید در سال ۲۰۱۱ بالغ بر ۹۰ تریلیون دلار بوده است که ۳۰ کشور جهان ۸۴ درصد از این رقم را به خود اختصاص داده‌اند. بر اساس محاسبات بانک جهانی سهم اقتصاد ایران از کل تولید ناخالص داخلی جهان در سال ۲۰۱۱ بالغ بر 4/1 درصد بوده است. تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس شاخص قدرت خرید در این سال 26/1 تریلیون دلار اعلام شده است.
بر این اساس، ایران هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا شناخته شده است و در رده‌بندی جهانی بالاتر از کشورهایی همچون استرالیا، هلند، مالزی و آفریقای جنوبی قرار گرفته است.
در همين رابطه رئیس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران نیز از پرداخت همه بدهی‌هاي ایران به بانک جهانی خبر داد و گفت: «بدهی ایران به بانک جهانی با تعیین بانک عامل از سوی بانک جهانی پرداخت شد.»

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها