Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
پذیره‌نویسی 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت گل‌گهر
 

پذیره‌نویسی 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت گل‌گهر

دوشنبه، 15 اردیبهشت 1393 | Article Rating
شرکت تامین سرمایه امید 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت فاز دوم طرح گندله‌سازی گل‌گهر را برای پذیره‌نویسی در فرابورس عرضه می‌کند.

حسین کیانی، قائم‌مقام شرکت تامین سرمایه امید ضمن اشاره به مطلب فوق گفت: فاز دوم پروژه گندله‌سازی شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر با ظرفیت اسمی 5 میلیون تن در سال معادل 680 میلیارد تومان هزینه دارد که 300 میلیارد آن از طریق اوراق مزبور تامین می‌شود.
به گفته وی پذیره‌نویسی  این اوراق از  16 اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.
وی ارزش بازار گل‌گهر را بیش از 10 هزار میلیارد تومان دانست و افزود: این شرکت تا سال 98 بیش از 21 هزار میلیارد تومان طرح توسعه دارد.  کیانی با اشاره به شیوه جدید بازاریابی اوراق مزبور که مبتنی بر حراج است،  اضافه کرد: بازارگردان در این اوراق متعهد به خرید و فروش همزمان است و به جای حفظ کف قیمت‌ها دامنه مظنه را حفظ می‌کند. وی با تاکید بر اینکه بازار گردان عدد خرید و فروش را با فاصله کمی از هم اعلام می‌کند، تصریح کرد: تامین سرمایه امید برای کل سال اول مظنه‌ها را مشخص کرده است.
وی افزود: نرخ این اوراق 20 درصد با سررسید سه ماهه است اما برای سرمایه‌گذاری بلندمدت نرخ 25 درصد در نظر گرفته شده است. وی افزایش جذابیت، افزایش مشارکت بازار، افزایش نرخ، کاهش ریسک بازارگردان، عدم تخطی از سیاست‌ها و قوانین موجود و انطباق اوراق قوانین بازارهای اسلامی را از مزیت‌های این اوراق دانست.  وی دامنه نوسان این اوراق را 10 درصد اعلام کرد و گفت: قیمت اوراق در بازار براساس عرضه و تقاضا تعیین خواهد شد. وی حجم تعهد تامین سرمایه امید را در روز 10 درصد و معادل روزی 30 میلیارد تومان دانست و اضافه کرد: همین عدد در ابتدای سال دوم روزانه 120 میلیارد تومان خواهد بود.
وی افزایش نرخ بازدهی را در کنار سود ثابت از مهم‌ترین ویژگی‌های این اوراق دانست و افزود: کاهش سود بانکی برای سرمایه‌گذاران اوراق ریسکی ایجاد نخواهد کرد. به گفته کیانی شرکت گل‌گهر برای نخستین بار اوراق سلف برای سنگ‌آهن منتشر خواهد کرد.  معاون شرکت تامین سرمایه امید گفت: این اوراق نیز امسال به کسر به فروش می‌رسند. به طور مثال اگر قیمت اوراق 100 تومان باشد به قیمت 80 تومان عرضه خواهد شد.
توکلی، رئیس اداره ابزارهای فرابورس نیز درباره این اوراق گفت: پذیره‌نویسی این اوراق از 100 هزار تومان آغاز خواهد شد و حداقل خرید هر کد معاملاتی 10 ورقه و محدودیت حجمی هر سفارش خرید 100 هزار ورقه است.  وی بانک سینا را به عنوان ضامن اصلی و شرکت تامین سرمایه امید را به عنوان ضامن سود اوراق معرفی کرد و افزود: تاریخ سررسید این اوراق 16 اردیبهشت ماه سال 93 است. توکلی در ادامه با اشاره به اینکه در مدل بازارگردانی اوراق مزبور شرکت‌های سرمایه‌گذاری، صندوق‌ها و عموم مردمی که برای طولانی‌مدت سرمایه‌گذاری می‌کنند سود خوبی خواهند داشت، افزود: این نوع ابزار برای سفته‌بازان مقرون به صرفه نخواهد بود.
وی سال 93 را با توجه به رسید اوراقی که در گذشته منتشر شده سالی خاص دانسته و افزود: 13 هزار و 500 میلیارد تومان اوراقی که توسط دولت و بانک مرکزی طی سال‌های گذشته منتشر شده بود امسال سررسید شده و باید دوباره اوراق جدید منتشر شود. 
وی با اشاره به اینکه نرخ اوراق بستگی به نرخ تورم دارد، روند نرخ تورم را در دولت جدید رو به کاهش دانست و افزود: برای اوراق جدید باید به نرخ تورم 19 تا 20 درصد که برای پایان سال 93 پیش‌بینی می‌شود، توجه داشت.
تصاویر
  • پذیره‌نویسی 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت گل‌گهر
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها