Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
فعال شدن بازار فولاد با کاهش نرخ بهره بانکی
 

فعال شدن بازار فولاد با کاهش نرخ بهره بانکی

ﺳﻪشنبه، 16 اردیبهشت 1393 | Article Rating
سید رضا شهرستانی جو وارد شده بر بازار فولاد طی هفته های اخیر را ناشی از عواملی مختلفی از جمله افزایش قیمت حامل های انرژی و افزایش نرخ ارز خواند.
وی گفت: در حال حاضر شاهد افت و نوسان در بازار فولاد هستیم و تا زمانی که دولت اقداماتی موثری در این زمینه انجام ندهد نمی توان از این رکود به وجود آمده در بازار خارج شد.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر یکی از عوامل تاثیر گذار بر بازار بالا بودن نرخ بهره بانکی است به دلیل بالا بودن نرخ بهره بانکی مردم تمایلی به خرید ندارد و اکثرا برای سود بیشتر ترجیح می دهند پول خود را پس انداز کنند که این عامل به خودی خود بر رکود بازار اثرگذار خواهد بود.
مدیر عامل شرکت نورد و قطعات فولادی کاهش نرخ سود بانکی را از عوامل مهم در رونق نسبی بازار دانست.
وی همچنین خواهان عزم دولت برای تک نرخی شدن نرخ ارز شد و افزود: دولت باید شرایطی را فراهم کند تا قیمت ارز مبادله ای به نرخ آزادنزدیک شود تا بتواند شرایطی برای تک نرخی شدن ارز فراهم کند.
این عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد در ادامه اختصاص بودجه برای شروع و یا تکمیل پروژهای عمرانی را یکی دیگر از عوامل خروج صنعت فولاد از رکود دانست.
شهرستانی در پایان خاطر نشان کرد: با تک نرخی شدن ارز، فعال شدن پروژه های عمرانی و کاهش نرخ سود بانکی می توان شاهد بهبود وضعیت تولید و رونق در بازار فولاد بود
تصاویر
  • فعال شدن بازار فولاد با کاهش نرخ بهره بانکی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها