Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
بازار فولاد اسير سيگنال‌هاي متضاد
 

بازار فولاد اسير سيگنال‌هاي متضاد

چهارشنبه، 17 اردیبهشت 1393 | Article Rating
تحركات ضعيف تقاضاي فولاد طي روزهاي اخير منجر به كاهش روزانه بهاي محصولات فولادي در بازار آزاد شده است. بر همين اساس روز گذشته هم در شرايطي كه در بازار رسمي فولاد معامله خاصي به جز سلف تختال فولاد خوزستان  انجام نشد، در بازار آزاد شاهد كاهش دوباره نرخ انواع آهن‌آلات بوديم.

برخي از معامله‌گران معتقدند، آينده بازار فولاد دستخوش سيگنال‌هاي متضادي قرار گرفته و روزهاي مبهمي را در برابر خود مي‌بيند. از يكسو نرخ ارز مدتي است كه در كانال 3300 توماني ايستاده است، از طرف ديگر نرخ سود بانكي كاهش يافته و معلوم نيست سرمايه‌هاي سرگردان وارد چه بازاري خواهد شد، در اين ميان نيز تقاضاي واقعي و سفته بازي آهن و فولاد به ميزان زيادي كاهش يافته است، بنابراين اينكه در خلال روزها و ماه‌هاي آينده روند مبادلات آهن‌آلات به چه سمت و سويي مي‌رود به روشني براي فعالان اين بازار مشخص نيست. از سوي ديگر بعضي از فعالان فولادي هم مي‌گويند، اين نوع پايين آمدن قيمت‌ها كه در واكنش به سست شدن تقاضا در روزهاي اخير صورت گرفته بازار را بيشتر سردرگم مي‌كند تا آنكه راهگشا باشد؛ چراكه به انتظار خريداران براي كاهش بيشتر قيمت‌ها دامن زده و بهبود روند مبادلات را بيش از پيش به تاخير مي‌اندازد. 
تامين مالي ساخت‌و‌ساز
البته در ميان تمامي خبرهاي متفاوت و بعضا متضادي كه در ارتباط با آينده بازارهاي ارز و سكه، بازار پول، بازار سرمايه و مسكن وجود دارد، خبر مربوط به تامين مالي ساخت و ساز مسكن را مي‌توان رويدادي اميدواركننده و در خور توجه براي فعالان اين حوزه و به تبع آن فعالان فولادي قلمداد كرد. رئيس اداره امور نهادهاي مالي سازمان بورس روز دوشنبه اعلام كرد، سازمان بورس آمادگي دارد براي استفاده از پتانسيل تامين مالي موجود در بازار سرمايه، با حمايت از راه‌اندازي صندوق‌ سرمايه‌گذاري زمين و ساختمان به فعالان حوزه مسكن كمك كند. به گفته چاوشي صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري زمين و ساختمان با كمك به انبوه‌سازي و افزايش ظرفيت توليدي در بخش مسكن و نهايتا پاسخگويي به تقاضاي ايجاد شده در اين بخش، ضمن فراهم آوردن امكان مشاركت عمومي و تجميع سرمايه‌هاي كوچك اين حوزه، به رونق ديگر صنايع مرتبط با مسكن كمك قابل‌توجهي مي‌كنند.بنابراين در صورتي كه به كمك اين صندوق فعاليت‌هاي ساخت‌و‌ساز رونق بگيرد، مي‌توان خوش‌بين بود كه روزهاي درخشان و پرتحركي  طي سال جاري در انتظار فولادسازان و آهن‌فروشان باشد. 
تصاویر
  • بازار فولاد اسير سيگنال‌هاي متضاد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها