Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
بازار آهن قراضه کشور وارد بحران جدی شد
 

بازار آهن قراضه کشور وارد بحران جدی شد

چهارشنبه، 17 اردیبهشت 1393 | Article Rating

یک کارشناس و فعال بازار آهن قراضه در مصاحبه با خبرنگار فولاد نیوز اعلام کرد : متاسفانه به دلیل عدم توجه جدی مسئولین دست اندرکار و همچنین عدم نظارت لازم از سوی نهادهای نظارتی مسئول بر وضعیت بازار این ماده اولیه راهبردی صنعت فولاد کشور ، بالاخره و طبق پیش بینی ها بازار آهن قراضه کشور وارد بحران جدی و اساسی شد و قیمت این ماده اولیه به صورت لحظه ای و با شیب تندی در حال افزایش است .
وی افزود: با وجود افزایش لحظه ای قیمت ها و همچنین بالا بودن میزان تقاضا از سوی مصرف کنندگان اما باز هم قراضه به میزان لازم در بازار عرضه نمی شود.
وی دلیل این امر را انباشت قراضه ها در انبارها از سوی واسطه ها و انبارداران بزرگ جهت دریافت بالاترین نرخ خرید از سوی مصرف کنندگان دانست و افزود: در این بین واحدهای مصرف کننده مخصوصاً مصرف کنندگان بخش خصوصی به شدت متضرر شده اند.
این کارشناس بازارآهن قراضه گفت: امید است وزارت صنعت ، معدن و تجارت به عنوان متولی صنعت کشور با تشکیل یک کارگروه تخصصی با مشارکت انجمن تولیدکنندگان  فولاد ایران و همچنین فعالان دلسوز و صاحب نظران مطلع این بازار شرایط موجود را کنترل کرده و راهکارهای اساسی در این زمینه جهت خروج از این شرایط بحرانی و عادی سازی امور را اتخاذ و اجرائی کنند و در صورت عدم کنترل این وضعیت باید شاهد روزهای بسیار دشوار و پرتنشی بر این بازار طی چند روز آینده باشیم.
تصاویر
  • بازار آهن قراضه کشور وارد بحران جدی شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها