Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

چک‌های برگشتی حوزه صنعت

چهارشنبه، 17 اردیبهشت 1393 | Article Rating

 علی یزدانی معاون توسعه مدیریت، منابع انسانی و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست رؤسای تشکل‌های صنفی صنعتی و معدنی استان مرکزی با تأکید بر اینکه چنین نشست‌هایی فرصتی برای تبادل نظر و شنیدن دیدگاه‌های کارشناسی شده است گفت: قطعا طرح دیدگاه‌ها و راهکارها می‌توان به افزایش رفاه جامعه به دولت کمک شایانی داشته باشد.
وی تصریح کرد: محور عملکرد دولت و وزارتخانه این است که تعامل نزدیکی با تشکل‌ها و بخش خصوصی داشته باشد و قطعا برای اینکه از کلی‌گویی خارج شویم باید نظرات به صورت کارشناسی شده و دیدگاه‌های گره‌گشا طرح شود.
یزدانی چنین نشست‌هایی را فرصتی برای طرح مباحث به صورت جزئی برای رسیدن به تولید و اقتدار ملی، هدایت سرمایه‌ها به بخش تولید، استفاده از دانش و بهره‌وری عنوان کرد و افزود: برای توسعه تولید و رفع مشکلات حوزه صنعت راهی جز مشارکت وجود ندارد؛ دریچه میان دولت و بخش خصوصی هیچ گاه بسته نخواهد شد چراکه دولت به شدت بر واگذاری امور به این بخش اعتقاد و اهتمام دارد.
وی خواستار پیگیری امور و مشکلات از سوی صنعتگران و مسئولین شد و اظهار کرد: وزارتخانه با مشکلات این حوزه بیگانه نیست اما این نشست‌ها قطعا می‌تواند برای تسریع در رفع مشکلات مؤثر واقع شود.
معاون توسعه مدیریت وزارت صنعت در خصوص عملکرد و شرایط صندوق توسعه ملی گفت: سازوکار لازم برای رسیدگی به امور متقاضیان به بانک‌های عامل ابلاغ خواهد شد.
یزدانی اضافه کرد: لازم است در کشور آمار دقیق چک‌های برگشتی تسهیلات معوق در حوزه صنعت نیز بیان شود.
وی با اشاره به آلوده بودن هوای شهر اراک عنوان کرد: برای انتقال واحدهای تولیدی آلاینده به شهرک‌ها می‌توان معافیت مالیاتی در نظر گرفت. هرچند شهرک‌هایی که در شعاع بیش از 30 کیلومتر هستند معاف از مالیات هستنند اما می‌توان برای واحدهایی که در شعاع 30 کیلومتری هستند نیز از مشوق‌هایی استفاده کرد.
به گزارش ایسنا، معاون امور استان‌های وزارت صنعت وتجارت تأکید کرد: دولت معتقد به تفویض اختیار به تشکل‌هاست و اعتقاد دارد که اتاق بازرگانی اتاق فکر است و نباید کار اجرایی انجام دهد و قطعا در این راستا برای عملی شدن این اعتقاد بخش خصوصی می‌تواند به کمک دولت بیاید. 
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها