Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
بهره برداری از طرح های توسعه ذوب آهن گمبرون طی دوسال آینده
 

بهره برداری از طرح های توسعه ذوب آهن گمبرون طی دوسال آینده

شنبه، 20 اردیبهشت 1393 | Article Rating
عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد مهمترین مشکل فعلی تولیدکنندگان فولاد را تامین مواد اولیه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تهیه مواد اولیه جزء دغدغه های اصلی فعالان صنعت فولاد به شمار می رود.
حسن مصیب زاده در گفت وگو با خبرنگار فولاد نیوز با بیان این مطلب افزود: بازگشایی ال سی یکی از راهکارهای موثر در تامین مواد اولیه است لذا بازگشایی ال سی ها یكی از امور مهمی است كه در سال اقتصاد و فرهنگ باید بر روی آن بیشتر تاكید شود.
وی در ادامه صنعت فولاد را پایه بیشتر صنایع خواند و اظهار داشت: صنعت فولاد وابسته به پیشرفت و ترقی و آبادانی کشور است در صورتیکه طرح های عمرانی راه انداری شود موجب رونق بخش های دیگر صنایع از جمله صنعت فولاد خواهد شد.
مصیب زاده با درخواست از دولت برای حمایت بیشتر از بخش خصوصی صنعت فولاد تصریح کرد: دولت باید در ارائه مجوز به تولیدکنندگان بخش فولاد همکاری بیشتری کند و قوانین ساده تری را وضع کند تا تولیدکننده با اشتیاق بیشتری وارد سرمایه گذاری در این صنعت شود.
وی در ادامه تاکید کرد: کشور ما از نظر مواد معدنی بسیار غنی است و فقط نیازمند برنامه ریزی کارشناشانه برای بهره برداری از این منابع است لذا توصیه می شود دولت به منظور تولید و اشتغال و کار و سرمایه ایرانی گام های مثبتی بردارد.
مدیرعامل ذوب آهن گمبرون گفت: در واقع با توجه به سهم متوسطی که برای بودجه صنعت و معدن در سال 93 پیش بینی شده است نباید تمام امیدها را معطوف بودجه کرد.
وی مدیریت در انجام امور را ابزاری مناسب برای کسب پیشرفت و خارج شدن از رکود پیش آمده عنوان کرد.
مصیب زاده بیان کرد: با اتمام تعطیلات نوروزی، و آغاز کسب و کار شاهد نوسان قیمت در بازار محصولات فولادی بودیم در حال حاضر خریداران به دلیل شرایط موجود، از بازار عقب نشسته و برخی خریداران نیز اشباع شده اند و تا شفاف شدن قیمت‌ها از خرید دست کشیدند لذا این امر خود به خود به رکود در بازار دامن زده است.
عضو انجمن فولاد در خصوص کمبود قراضه و افزایش قیمت آهن قراضه طی روزهای اخیر گفت: قراضه در حال حاضر حکم طلا را به خود گرفته است هم اکنون در حوزه مواد اولیه، قراضه از قیمت بسیار بالایی برخوردار بوده و متأسفانه با وجود تلاش های زیاد در راستای کاهش قیمت آهن قراضه، به دلیل عدم وجود سیستم قیمت گذاری مناسب بر محصول قراضه امکان کاهش قیمت آن میسر نشده است.
وی گفت: خوشبختانه تولید آهن اسفنجی در کشور سبب شده بتوان این ماده را جایگزین آهن قراضه کرد و تا حدودی کمبود این ماده اولیه را جبران کرد.
مصیب زاده با نگرانی از کمبود آهن قراضه در کشور اضافه کرد: متاسفانه عمده واردات قراضه در کشور ما بسیار اندک است زیرا ما در داخل کشور تجهیزات لازم برای واردات قراضه اعم از بنادر مخصوص برای بارگیری کالا را در اختیار نداریم.
وی در ادامه اظهار امیدواری کرد تلاش های شایسته تری برای ساماندهی بازار آهن قراضه و رفع نگرانی های موجود در بازار از سوی مسئولان ذیربط صورت پذیرد.
این تولیدکننده فولاد هم چنین در خصوص فعالیت های شرکت ذوب آهن گمبرون به فولاد نیوز گفت: این شرکت در حال حاضر ظرفیت تولید 1500 تن شمش در سال را دارد و در بخش های گندله و تولید آهن اسفنجی نیز فعالیت خوبی دارد.
به گفته وی، طبق زمان بندی های صورت گرفته این پروژه تا دو سال آینده تکمیل و راه اندازی می شود و 2600 نفر را به صورت مستقیم وارد چرخه اشتغال می کند.
مصیب زاده در پایان خاطر نشان کرد: لازمه خارج شدن از رکود فعلی در بازار فولاد حمایت دولت از تولیدکنندگان است به خصوص فعالان عرصه صنعت فولاد، زیرا این صنعت برای بقا نیازمند حمایت همه جانبه مسئولین است لذا با توجه به این که کشور ما دارای مزیت های فراوانی برای تولید فولاد است می توان با دیدی کارشناسانه به منظور استفاده بهتر و بیشتر از ظرفیت های تولید برای سوددهی در سال آینده از هم اکنون برنامه ریزی کرد.
تصاویر
  • بهره برداری از طرح های توسعه ذوب آهن گمبرون طی دوسال آینده
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها