Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تجار چيني ايران را به قطع واردات سنگ‌آهن تهديد كردند
 

تجار چيني ايران را به قطع واردات سنگ‌آهن تهديد كردند

یکشنبه، 21 اردیبهشت 1393 | Article Rating
در نشست مشترك برخي توليد‌كنندگان و صادركنندگان سنگ‌آهن ايران و چين كه در سنگاپور برگزار شد، در مقابل تهديد برخي تجار چيني مبني بر عدم خريد سنگ‌آهن از ايران، صادر‌كنندگان كشورمان اعلام كردند كه آماده صادرات سنگ‌آهن به كشورهاي عرب هستند.
در اين نشست كه در جريان كنفرانس آهن و فولاد 2014 سنگاپور برگزار شد، چالش‌هاي پيش روي صادرات 2 ميليارد دلاري سنگ‌آهن ايران به چين مورد بررسي قرار گرفت.
در اين نشست پانگ، رئيس كلوپ وارد كنندگان و صادر‌كنندگان سنگ‌آهن چين به موانع و مشكلات واردات اين محصول از ايران اشاره كرد و گفت: مواردي همچون هزينه بالاي دموراژ در ايران و اينكه آناليز سنگ‌آهن ايران بعد از ورود به چين با آنچه در متن قرارداد قيد شده، منطبق نيست، عدم ثبات قوانين در ايران و نيز اخبار ضد و نقيضي كه در مورد عوارض صادرات سنگ‌آهن وجود دارد، از جمله مهم‌ترين موانع صادرات اين محصول به چين هستند.
همچنين در اين نشست كيوان جعفري طهراني عضو هيات‌ مديره انجمن سنگ‌آهن به دفاع از تجار ايراني پرداخت و گفت‌: توليد‌كنندگان و تجار سنگ‌آهن ايراني به دنبال تعامل با تجار چيني هستند، اما در صورتي كه چيني‌ها از ايران خريد نكنند قطعا هدف بعدي ما بازار فولادسازان امارات و قطر خواهد بود‌.
وي افزود: در كنفرانس ابوظبي كه 10 روز پيش برگزار شد بسياري از توليد‌كنندگان فولاد منطقه عرب خواهان سنگ‌آهن ايراني بودند و در صورتي كه تحريم‌هاي ايران رفع شود صادرات اين كالا به كشورهاي منطقه با توجه به مساله حمل به صرفه‌تر است.
وي افزود‌: هزينه حمل و صادرات سنگ از بندر عباس به چين حدود 20 دلار است در صورتي كه اين رقم براي كشورهاي حاشيه خليج فارس 10 دلار است؛ بنابراين ايراني‌ها ترجيح مي‌دهند تا محصول خود را به كشورهاي همجوار بفروشند.
تصاویر
  • تجار چيني ايران را به قطع واردات سنگ‌آهن تهديد كردند
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها