Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

طلای جهانی به ۱۲۹۲ دلار در هر اونس رسید

چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1393 | Article Rating

با توجه به خروج سرمایه از صندوق های سرمایه گذاری و تقویت شاخص ها در بازارهای بورس که موجب خنثی کردن عامل افزایشی ناشی از بحران اوکراین در بازار شده است، قیمت طلا امروز کاهش یافت.
ارزش سهام های آسیایی و دلار آمریکا به دلیل عملکرد قوی وال استریت افزایش یافت و ارزش سهام در بازار هند نیز به دلیل امیدواری به پیروزی حزب مخالف در انتخابات و احیای اقتصاد این کشور، شاهد رشد بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا، امروز 5 دلار کاهش یافت و به 1292 دلار در هر اونس رسید. قیمت فلز زرد در جلسه گذشته نوسان زیادی را همراه بود، به طوری که ابتدا به رقم 1303 دلار و 80 سنت رسید، اما پس از آن قیمت ها کاهش یافت.
قیمت فلز زرد از ابتدای امسال تاکنون 7 درصد افزایش یافته که عمدتا ناشی از تنش های ژئوپلتیک بین روسیه و غرب بر سر اوکراین و ضمیمه شدن کریمه به روسیه بوده است. طلا در هنگام بروز بحران های سیاسی و اقتصادی جهانی به یک محل مطمئن برای سرمایه گذاری تبدیل می شود.
یک روز پس از برگزاری رفراندوم خودمختاری، رهبران جدایی طلب طرفدار مسکو در شرق اوکراین روز دوشنبه خواستار الحاق این منطقه به روسیه شدند. این در حالی است که مسکو از تایید درخواست آنها برای ضمیمه شدن به خاک روسیه خودداری کرده است.
تحلیلگران بانک اچ اس بی سی در یادداشتی نوشتند: «ما هشدار می دهیم که افزایش قیمت های ناشی از تنشهای ژئوپلتیک از نظر تاریخی همواره کوتاه مدت بوده اند...بدون افزایش بیشتر تنشها، ممکن است طلا برای باقی ماندن در بالای 1300 دلار با مشکل مواجه باشد.»
حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز دوشنبه برای اولین بار از روز 2 می تاکنون 2.39 تن کاهش یافت و به 780.46تن رسید.

قیمت جهانی طلا طی یک ماه گذشته 27 دلار کاهش یافته است.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها