Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

طلا به ۱۲۹۶دلار در هر اونس رسید

دوشنبه، 29 اردیبهشت 1393 | Article Rating
قیمت جهانی طلا پس از سپری کردن دو جلسه متوالی کاهش، امروز ۳ دلار افزایش یافت و به ۱۲۹۶ دلار در هر اونس رسید.

قیمت طلا پس از سپری کردن دو جلسه متوالی کاهش، امروز افزایش یافت، اما همچنان در زیر رقم کلیدی 1300 دلار باقی ماند که ناشی از آمارهای قوی اقتصادی آمریکا و کاهش تمایل سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در بازار فلز زرد بود.

فلزات گروه پلاتین پس از به ثبت رساندن قوی ترین عملکرد هفتگی خود در 6 هفته گذشته به دلیل نگرانی ها در مورد عرضه که از اعتصابات کارگری در آفریقای جنوبی ناشی می شد، امروز نیز با افزایش قیمت مواجه بودند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر انس طلا امروز با 3 دلار افزایش به 1296 دلار رسید، و قیمت پلاتین نیز با رشدی حدودا 0.4 درصدی همراه بود. قیمت فلز پالادیوم نیز 0.2 درصد افزایش یافت.

آمارهای روز جمعه نشان داد که شروع عملیات خانه سازی در آمریکا در ماه آوریل جهش داشته است و تعداد مجوزهای ساخت و ساز صادر شده به بالاترین رقم در نزدیک به شش سال گذشته رسیده است. این آمارها، امیدواریها به تثبیت بخش مسکن در آمریکا را افزایش داد، هرچند که انتشار گزارشی دیگر حکایت از افت شاخص اعتماد مصرف کننده در ماه می داشت.

جویس لیو، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیچرز در این باره به رویترز گفت: «با توجه به آمارهای مثبت کلی از اقتصاد آمریکا و اتخاذ قریب الوقوع سیاست محرک اقتصادی در حوزه یورو که ارزش دلار را افزایش می دهد، بازار بیشتر متمایل به سمت کاهش قیمت طلاست.»

وی افزود: «به علاوه، بحران اوکراین همچنان عاملی حمایتی در بازار است و هرگونه افزایش تنش ها ممکن است قیمت طلا را به بالای 1300 دلار برساند.»
طلا که اغلب به عنوان یک منبع سرمایه گذاری مطمئن تلقی می شود، از ابتدای امسال تاکنون به دلیل تنش ها بین روسیه و غرب بر سر اوکراین 7.5 درصد افزایش قیمت داشته است، هرچند که قیمت ها اخیرا به دلیل خروج سرمایه از صندوق های سرمایه گذاری در بازار طلا و آمارهای قوی اقتصادی کاهش یافته است.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها