Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
اعتبار طرح های توسعه ای ایمیدرو 100 درصد افزایش یافت
 

اعتبار طرح های توسعه ای ایمیدرو 100 درصد افزایش یافت

چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1393 | Article Rating
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال برای طرح های توسعه ای سازمان توسعه، نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) 13 هزار میلیارد ریال (1300 میلیارد تومان) اعتبار اختصاص یافته است که نسبت به سال 1392 افزایش 100 درصدی دارد.
مهدی کرباسیان اظهار داشت: ایمیدرو برنامه توسعه تولید شمش آلومینیم را در چارچوب سند چشم انداز 1404 که رسیدن به تولید 1.5 میلیون تن در سال است، دنبال می کند.
وی میزان تولید سال گذشته شمش آلومینیم کشور را 350 هزار تن اعلام کرد و گفت: کمبود تولید ناشی از مشکل برق در منطقه استان هرمزگان بود که واحدها با 70 درصد ظرفیت فعالیت کردند.
وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر سه کارخانه ایرالکو (اراک) و المهدی و هرمزال در بندرعباس در زمینه تولید شمش آلومینیوم فعالیت می کنند.
کرباسیان افزود: اکنون تنها واحد تولید پودر آلومینا ،ماده اولیه آلومینیوم در کشور، با ظرفیت سالانه 200 هزار تن در منطقه جاجرم مشغول به فعالیت است .
وی همچنین از برنامه ریزی برای ایجاد یک کارخانه تولید شمش آلومینیوم به ظرفیت 36 هزار تن در جاجرم خبر داد .
رییس هیات عامل ایمیدرو اجرای دو طرح تولید شمش آلومینیوم در مناطق لامرد فارس و مسجد سلیمان خوزستان را اعلام کرد که به ترتیب ظرفیتهای 300 و 175 هزار تنی دارند.
وی تصریح کرد دو طرح یاد شده از محل تامین مالی یک میلیارد دلاری چین اجرا خواهد شد و اکنون در مرحله گشایش اعتبار قرار دارد .
به گفته کرباسیان مجموع طرحهای در دست اجرا در بخش آلومینیوم ظرفیت تولید این فلز را به یک میلیون تن خواهد رساند و برای 500 هزار تن مابقی ظرفیت پیش بینی شده در چارچوب سند چشم انداز 1404 باید سرمایه گذاری لازم صورت گیرد .
وی اظهار امیدواری کرد تفاهم لازم برای همکاری دولتهای ایران و قزاقستان در زمینه استخراج آلومینا از معادن این کشور صورت گیرد.
به تازگی بین دو کشور در سطح معاونین وزرای ذیربط و سازمان ایمیدرو تفاهم نامه امضا شد .
وی در خصوص موافقت نامه بین ایران و گینه کوناکری که مربوط به 20 سال قبل و در زمینه ماده بوکسیت است به عنوان دیگر موضوعی که نیاز به سرمایه گذاری دارد،یاد کرد و گفت که بیش از 600 میلیون تن ماده معدنی در این کشور وجود دارد .
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت تاکید کرد برپایی سومین کنفرانس بین المللی آلومینیوم در تهران زمینه حضور شرکتهای معتبر بین المللی را در ایران فراهم ساخته است و انتظار می رود مشارکت آنها در این کنفرانس زمینه ساز سرمایه گذاری در بخش آلومینیوم و توسعه این بخش باشد .
سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی آلومینیوم ایران روزهای چهارم و پنجم خرداد ماه امسال در تهران برگزار می شود.
قرار است در این کنفرانس و نمایشگاه جنبی آن شرکت هایی از کشورهای آلمان، انگلستان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، چین، هند و ترکیه مشارکت کنند.
امروزه کشورهای جنوبی حاشیه خلیج فارس از جمله امارات عربی متحده، قطر، عمان، بحرین و عربستان برنامه هایی برای افزایش ظرفیت تولید آلومینیوم خود دارند. 
تصاویر
  • اعتبار طرح های توسعه ای ایمیدرو 100 درصد افزایش یافت
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها