Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

تحقق وعده افزایش تولید نفت مشروط به افزایش تقاضا برای نفت ایران است

دوشنبه، 29 اردیبهشت 1393 | Article Rating

 مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید نفت و گاز
با اشاره به این که حجم تولید نفت خام تابع سیاست‌های کلی مصوب شده از سوی هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران است گفت: با توجه به تلاش صورت گرفته از سوی این شرکت، آمادگی برای افزایش تولید نفت خام وجود دارد. فقط منتظر باز شدن فضای بین‌المللی هستیم که در این صورت مشکلی در تحقق برنامه تولید شرکت ملی نفت نخواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وعده وزیر نفت مبنی بر افزایش 700 هزار بشکه‌ای تولید نفت محقق می‌شود؟ گفت: در ابتدا باید فکری برای تقاضای افزایش تولید شود البته این ظرفیت وجود داشت، فقط بنا به ضروت مدتی بسته شد.

جباری راد در مورد این که آیا توقف تولید یک چاه منجر به کاهش تولید آن در زمان بهره‌برداری دوباره و یا عدم تولید نمی‌شود؟ توضیح داد: وقتی تولید از یک میدان نفتی متوقف شود، فشار افزایی ایجاد می‌شود. علاوه بر این کارهایی که در یک سال و نیم گذشته انجام شد کارهای بزرگی بود؛ چرا که در این مدت بازسازی چاه‌‌ها و بررسی ظرفیت و توان تولید چاه‌ها و مخازن صورت گرفت.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید نفت و گاز درمورد برنامه تولید گاز هم گفت: دراین زمینه همه امیدها به پارس جنوبی است البته سعی شده توان تولید میدان‌ها هم حفظ شود.

وی با ابراز امیدواری از این که 100 میلیون متر مکعب گاز تا قبل از زمستان امسال به تولید گاز کشور افزوده خواهد شد گفت: در یک سال گذشته کارهای زیادی برای توسعه پنج فاز در حال توسعه میدان گازی پارس جنوی انجام شده است. "به مجریان پروژه گفته‌ایم که این مقدار گاز را به ما برسانند که آنها هم گفته‌اند، می‌رسانند."


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها