Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

وضع عوارض صادراتی برای جلوگیری از خام‌فروشی

شنبه، 03 خرداد 1393 | Article Rating
رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: ارسال فهرست 24 قلم کالا برای وضع عوارض صادراتی به دولت برای پیشگیری از خام‌فروشی است چرا که منابع ما محدود است و اکنون با 8 کشور توافق تجارت با تعرفه ترجیحی داریم.

 ولی‌الله افخمی‌راد صبح امروز در حاشیه نخستین جشنواره معرفی برترین ایده‌های صادراتی دانش بنیان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که اخیرا وزیر صنعت فهرستی از 24 قلم کالا برای اخذ عوارض صادراتی جدید به دولت ارسال کرده و این لیست چقدر کارشناسی شده است، گفت: طبق برنامه پنجم توسعه وضع موانع غیر تعرفه‌ای برای صادرات و واردات مجاز نیست اما در همین قانون گفته شده که برای جلوگیری از خام‌فروشی برخی فرآورده‌های خام دولت می‌تواند عوارضی وضع کند.

وی تصریح کرد: ما برای آنکه ارزش افزوده بیشترین در تولید ایجاد شود این پیشنهاد را ارسال کرده‌ایم چرا که معتقدیم منابع مصرفی ما در برخی رشته‌ها محدودیت دارد و درست نیست اجازه دهیم مواد خام صادر شود بلکه باید ذخیره برندهای تولیدی بالا برود.

وی همچنین به این نکته اشاره کرد که سیاست دولت ایجاد ثبات در عرصه اقتصاد است و به هیچ وجه صلاح نمی‌دانیم اتخاذ تصمیمات متعدد، تجارت کشور را با مشکل مواجه کند.

رئیس سازمان توسعه تجارت در پاسخ به سؤال دیگر فارس مبنی بر اینکه چه تصمیمی برای گسترش تعرفه ترجیحی برای مبادلات خارجی با کشورهای دیگر دارید و اکنون با چند کشور تعرفه ترجیحی برقرار است، گفت: انعقاد توافقنامه تعرفه ترجیحی به ویژه با کشورهای همسایه یکی از سیاست‌های اصلی سازمان توسعه تجارت و وزارت صنعت است و آن را گامی اولیه برای پیوستن به سازمان توسعه تجارت می‌دانیم؛ در این راستای برنامه‌های جدیدی در دست داریم و هم اکنون با 8 کشور قرارداد تجارت ترجیحی برقرار است.

وی همچنین در مورد قانون مالکیت معنوی (کپی رایت) برای حمایت از خلاقان ایده‌های نو و دانش‌بنیان گفت: متأسفانه در این زمینه در مراحل اولیه هستیم و یکی از مشکلات ما نبود این قانون است. 
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها