Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

دوشنبه، 05 خرداد 1393 | Article Rating
پس از برگزاری انتخابات اوکراین و کاهش نسبی نگرانی ها در مورد این کشور، قیمت نفت برنت روز دوشنبه به زیر 110 دلار کاهش یافت و از بالاترین قیمت دو و نیم هفته اخیر که هفته گذشته به ثبت رسیده بود، فاصله بیشتری گرفت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه جولای امروز با 66  سنت کاهش به 109 دلار و 88 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه جولای نیز با 37 سنت کاهش به 103 دلار و 98 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت روز جمعه به بالاترین رقم از 21 آوریل تاکنون رسیده بود.
به دلیل تعطیلی بازارها در آمریکا و انگلیس، پیش بینی شده است که امروز حجم فعالیت بازارها محدود باشد.
ریک اسپونر، تحلیلگر بازار نفت در این باره به رویترز گفت: قیمت نفت برنت در هفته گذشته مدت کوتاهی سطح مقاومت 110 دلار و 65 سنتی را پشت سر گذاشت، در حالی که نفت خام آمریکا در نزدیکی سطح مقاومت فنی 105 دلار معامله شد.
وی افزود: «اندکی احتیاط در بازار وجود دارد...بازارها در تلاش اند تا سطح مقاومت فنی را پشت سر بگذارند.»
اسپونر افزود: «هرچند تقاضا در طول فصل سفرهای تابستانی در آمریکا به اوج خود خواهد رسید، اما حجم ذخایر بالاست و ظرفیت عرضه کاملا مناسب است، بنابراین نباید فشار زیادی از این ناحیه بر بازار نفت وارد شود.»
تحلیلگران مورگان استنلی به سرپرستی آدام لانگ سان، در یادداشتی نوشتند، پیش بینی می شود که امسال رشد عرضه نفت از تقاضا پیشی بگیرد و پیش از بالا رفتن قیمت ها در نیمه دوم سال به دلیل افزایش فصلی مصرف، موجب کاهش قیمت ها در سه ماهه دوم سال شود.
بر اساس این یادداشت، بدون در نظر گرفتن کاهش های اخیر عرضه نفت، ظرفیت عرضه جهانی نفت امسال 1.8 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت که سریعترین نرخ رشد در طی یک دهه گذشته است. این در حالی است که میزان تقاضا تنها 1.1 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها