Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت طلا زیر ۱۳۰۰ دلار باقی ماند

دوشنبه، 05 خرداد 1393 | Article Rating
روز دوشنبه قیمت طلا پس از پشت سر گذاشتن 2 هفته بدون تغییر، همچنان زیر 1300 دلار قرار داشت، اما فلز زرد ممکن است با توجه به تحولات اوکراین و پیروزی نامزد غربگرا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور با افزایش قیمت مواجه شود.
پترو پروشنکو، میلیاردر فعال در صنعت تولید شکلات روز یکشنبه مدعی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین شد.
هلن کائو، تحلیلگر بازار طلا در این باره به رویترز گفت: «رابطه بین روسیه و رئیس جمهور جدید اوکراین عاملی تاثیر گذار برای قیمت طلا خواهد بود.» وی افزود: «از آنجایی که رئیس جمهور جدید اوکراین طرفدار روسیه نیست، این عامل می تواند موجب چند پارچگی بیشتر این کشور شود. همچنان ابهام و ریسک سیاسی فراوانی در اوکراین وجود دارد که می تواند جذابیت بازار طلا را افزایش دهد.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از پشت سر گذاشتن دومین هفته متوالی بدون تغییر، امروز نیز در رقم 1292 دلار و 80 سنت ثابت بود. قیمت فلز زرد در طی 7 جلسه گذشته، بین 1291 تا 1296 دلار در نوسان بوده است.
با توجه به تعطیلی بازارهای آمریکا و انگلیس در روز دوشنبه، حجم نقدینگی در بازار امروز چندان زیاد نخواهد بود.
قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون به دلیل افزایش تنش ها بین روسیه و غرب بر سر اوکراین 7 درصد افزایش یافته است.
اما خروج سرمایه از صندوق های سرمایه گذاری در بازار طلا در هفته های اخیر نشان می دهد که سرمایه گذاران اشتیاق چندانی برای سرمایه گذاری در این بازار ندارند.
در همین حال، قیمت فلزات گروه پلاتین روز دوشنبه به دلیل نگرانی از عرضه که ناشی از اعتصابات کارگری صورت گرفته در آفریقای جنوبی بود، افزایش یافت.
قیمت پلاتین امروز با 0.6 درصد افزایش به 1474  دلار و 35 سنت رسید که فاصله چندانی با بالاترین رقم 8 ماه و نیم گذشته که هفته گذشته به ثبت رسیده بود نداشت.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها