Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

بهره‌برداری کامل از طرح جامع مالیاتی

دوشنبه، 12 خرداد 1393 | Article Rating
امروز طرح جامع مالیاتی در شهر تهران در حالی به بهره‌برداری کامل رسید که در حال حاضر بیش از 3 میلیون و 200 هزار مؤدی به صورت الکترونیکی مالیات خود را اظهار می‌کنند.

به گزارش فارس، ظهر امروز بهره‌برداری کامل از طرح جامع مالیاتی در اداره کل امور مالیاتی شهر تهران با حضور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور انجام شد.

در این مراسم علی عسکری رئیس امور مالیاتی با بیان اینکه طرح جامع مالیاتی برنامه بزرگ و گسترده برای کل کشور است اظهار داشت: در این پروژه ساماندهی و چینش خوب نیاز بوده و فرآیند کار باید به خوبی شکل بگیرد. امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که عملیاتی شدن طرح را برای کشور رقم بزنیم و از پارسال پیاده‌سازی برخی حوزه‌ها انجام شده و با اجرایی شدن آزمایشی کار نقاط قوت و ضعف آن برطرف شود.

وی تأکید کرد: دو ملاحظه در ارائه کار وجود دارد که نیازمند سرعت بیشتر کار از تیر ماه هستیم اما در عین حال دقت کار بالا و سعه صدر نیاز است تا کار با استحکام زیادی از نظر فنی انجام شود.

در این مراسم آریا مسئول فنی توضیحاتی در خصوص سامانه جامع ارائه کرد و گفت: در دو بُعد تکمیل و پیاده‌سازی کار در حال انجام است همچنین اصلاح قوانین مقررات در مجلس با قوت دنبال می‌شود و در حال حاضر یکی از قوی‌ترین داده‌های اطلاعاتی کشور برای طرح جامع مالیاتی ایجاد شده که 607 نقطه و ساختمان عملیاتی در کشور را به یکدیگر متصل می‌کند.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته عملیات ثبت‌نام و پالایش مؤدیان انجام شده و در حال حاضر 3 میلیون و 200 هزار مؤدی در فرایند الکترونیکی شدن قرار دارند و 14 بخش اصلی طرح تکمیل شده و نواقص آن رفع شود.

به گفته آریا بانک اطلاعاتی مؤدیان برای رضایتمندی مؤدی و توسعه فرهنگ خوداظهاری در حال پیشرفت است و در حال حاضر موضوع حذف مراجعه حضوری با ارائه مدارک لازم در دستور کار بوده و در این راستا در حال حاضر 107 هزار مؤدی مالیاتی به سامانه یکپارچه مالیاتی منتقل شده‌اند.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها