Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

عدم شفاف‌سازی درآمدها دلیل مقاومت طلافروشان برای پرداخت مالیات

دوشنبه، 12 خرداد 1393 | Article Rating

حسین راغفر شب گذشته در ارتباط تلفنی با برنامه پایش اظهار کرد: معمولاً مصرف کننده‌های کالا تمام مالیات‌ها را پرداخت می‌کنند و تولید کننده‌ها و یا فروشنده‌ها این پرداخت مالیات را به این دلیل به مصرف کننده‌ها منتقل می‌کنند که آن‌ها مصرف کننده نهایی کالا خواهند بود. متأسفانه مقاومت در مقابل پرداخت مالیات به یک هنجار اجتماعی در کشور تبدیل شده است که آثار مخرب فراوانی در پی خواهد داشت.

وی افزود: قطعاً بر اساس منطق اقتصادی و قانون، طلافروشان نباید از پرداخت مالیات معاف شوند. همان‌طور که از اسم مالیات بر ارزش افزوده برمی‌آید در هر مرحله از فرآیند تولید برای هر نوع کالای نهایی که در نهایت آن را مصرف کننده استفاده کند، تولید ارزش افزوده حاصل شده مشمول پرداخت مالیات می‌شود، به‌عنوان مثال استخراج سنگ معدن طلا، در این فرایند باید ارزش افزوده‌ای به آن تعلق گیرد  تبدیل به شمش شدن طلا و در آخر تبدیل شدن به یک کالای نهایی برای هر مرحله از امور که باعث تولید ارزش افزوده شود باید مالیات به آن وضع شود.

استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا(ع) تصریح کرد: تنها منطقی که باعث عدم اشتیاق برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده توسط طلافروش‌ها می‌شود این است که آن‌ها نمی‌خواهند درآمدهای‌شان شفاف و روشن باشد. تأکید دولت برای پرداخت مالیات بر شفاف سازی درآمد اصناف است. اقدامات و اعمال نفوذ صنف طلافروشان در گذشته باعث شد تا دولت وقت عقب‌نشینی کند و این صنف تصور می‌کند با ادامه این اقدام می‌تواند موجب نپرداختن مالیات و به‌تبع آن باعث ابهام و عدم شفافیت در درآمدهای خود شود.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها