Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت نفت افزایش یافت

دوشنبه، 12 خرداد 1393 | Article Rating
قیمت نفت در بازارهای جهانی به علت انتشار آمار مثبت تولیدات صنعتی چین افزایش یافت و در نزدیکی 110 دلار در هر بشکه فروخته شد.

به گزارش فارس، به دنبال انتشار آماری مبنی بر رشد تولیدات صنعتی چین در ماه می با بیشترین سرعت در 5 ماه گذشته، قیمت نفت در نخستین روز کاری بازارهای جهانی افزایش یافت و به نزدیکی 110 دلار در هر بشکه رسید.

بر اساس این گزارش، انتشار این آمار امیدها در مورد رشد تقاضای سالم در دومین کشور مصرف‌کننده جهان را دوباره زنده کرد.

به نوشته این گزارش، هر بشکه نفت برنت دریای شمال با افزایش 24 سنتی 109.65 دلار فروخته شد؛ این نوع نفت هفته گذشته را با کاهش یک درصدی به پایان برده بود.

هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با 45 سنت افزایش 103.19 دلار معامله شد؛ نفت آمریکا هفته گذشته 1.6 درصد کاهش را تجربه کرده بود.

ویکتور شام تحلیلگر بازار نفت در این باره به رویترز گفت: این آمار حاکی از این است که اقتصاد چین در حال به ثبات رسیدن است.

بر اساس اعلام اداره ملی آمارهای چین، شاخص خرید رسمی مدیران این کشور از 50.4 در ماه آوریل به 50.8 در ماه می افزایش یافته است.

درحالی‌که قیمت نفت به علت نگرانی‌ها در مورد اوکراین و صادرات نفت لیبی تقویت شده است، افزایش ذخایر دیگر کشورهای تولیدکننده نفت مانع از افزایش بیشتر قیمت نفت شده است.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها