Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

26موافقت‌نامه گمرکی بین ایران و ترکیه امضا می‌شود

دوشنبه، 12 خرداد 1393 | Article Rating
اوميت يارديم سفير تركيه در ايران با مسعود كرباسيان رئيس كل گمرك جمهوري اسلامي ايران بر دستیابی به یک توافق‌نامه جامع گمرکی تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومي گمرك ايران، در اين ديدار مسعود كرباسيان از عدم اجراي توافق‌نامه‌هاي استفاده از دروازه مشترك مرزي انتقاد كرد و علت آن را ماده‌اي دانست كه بر اساس مقررات سازمان تجارت جهاني(WTO)  تنظيم شده، در صورتي‌كه ايران فعلا عضوسازمان تجارت جهاني نيست.
كرباسيان تاكيد كرد: من به دنبال اين هستم كه علاوه بر حل مساله مذكور مسائل مرزي و گمركي با كشور تركيه نداشته باشيم و ما به روابط گمركي بين دو كشور بالاتر از دروازه مشترك مرزي نگاه مي‌كنيم.
رئيس كل گمرك ايران در ادامه تنظيم يك موافقت‌نامه همكاري جامع گمركي ميان ايران و تركيه را براساس موافقت‌نامه مدل جديد سازمان جهاني گمرك (نسخه 2004 ميلادي) ضروري دانست.
اوميت يارديم سفير تركيه هم در اين ديدار با اشاره به در پيش بودن سفر رئيس جمهور ایران به تركيه از فراهم شدن مقدمات امضاي 26 موافقت‌نامه همكاري دوجانبه در اين سفر خبر داد و گفت: پس از انجام مراحل كارشناسي موافقت‌نامه جامع همكاري‌هاي گمركي ايران و تركيه، امكان امضاي آن فراهم خواهد شد.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها